JAWATAN KOSONG TERKINI UMW CORP. SDN BHD TARIKH TUTUP 17 DISEMBER 2015

Kerja Kosong Terkini UMW Corp. Sdn BhdIklan Jawatan Kosong Terkini datang dari sebuah Syarikat besar iaitu UMW Corp. Dimana UMW adalah syarikat industri terkemuka dengan kepentingan pelbagai dan global dalam industri automotif, peralatan, pembuatan dan kejuruteraan, dan industri minyak dan gas. 

Kumpulan UMW telah berkembang di luar Malaysia; kita kini juga mempunyai kehadiran antarabangsa di Singapura, Indonesia, Thailand, Myanmar, Vietnam, Papua New Guinea, Australia, Taiwan, China, India, Oman dan Turkmenistan. Pakatan strategik dengan pertubuhan-pertubuhan global yang terkemuka telah membantu kedudukan Kumpulan UMW sebagai peneraju dalam perniagaan teras kami. Kumpulan UMW memberi tumpuan kepada empat unit perniagaan strategik:

  1. Automotive
  2. Equipment
  3. Manufacturing & Engineering
  4. Oil & Gas

Misi & Nilai

Dalam menerima pakai laungan Beyond Boundaries®, Kumpulan UMW bertujuan untuk menguatkan kedudukannya sebagai pemimpin di rumah, sambil mengembangkan kehadirannya di arena global. Beyond Boundaries® adalah kira-kira menghapuskan semua halangan - sama ada sempadan geografi atau sempadan minda kita - untuk mencapai tahap yang lebih tinggi dalam semua yang kita lakukan. Going Beyond Boundaries® sebahagian daripada DNA korporat, kerana sepanjang sejarah hampir satu abad panjang kami, UMW sentiasa berusaha untuk mengembangkan di luar had dilihat perniagaan kami. Perjalanan ini UMW Kumpulan Beyond Boundaries dipandu oleh 4 nilai teras :
  1. Hormatilah - Komitmen UMW berkekalan kepada integriti dan amanah.
  2. UMW membina hubungan yang dipercayai dan berkelakuan dengan integriti yang tinggi, menyebabkan produk dan perkhidmatan yang bertahan dalam ujian masa yang berkualiti.
  3. Vibrant - tenaga berjangkit UMW dan penghargaan pemikiran segar.
  4. UMW memulakan setiap hari dengan pemikiran segar dan menggunakan tenaga terbatas untuk menjana pertumbuhan dan menyampaikan penyelesaian baru untuk rakan kongsi dan perniagaan kami.
  5. Tidak berbelah - keazaman yang tidak berbelah bahagi UMW dan komitmen dalam segala yang kita lakukan.
  6. UMW pergi ke hadapan dengan keazaman dan ketabahan dalam menghadapi apa-apa halangan, membina asas yang kukuh untuk berjaya.
  7. Perintis - pendekatan berwawasan UMW untuk membangun dan membentuk industri kita.
  8. UMW mencabar andaian dan membawa jalan dengan idea-idea berani yang membentuk industri kita dan membuat perkara yang lebih baik.
Kini UMW membuka kekosongan jawatan seperti berikut ini :-

JAWATAN KOSONG TERKINI UMW CORP. SDN BHD TARIKH TUTUP 17 DISEMBER 2015

EXECUTIVE, APPS DEVELOPER - BASED IN KUALA LUMPUR

KELAYAKAN

ORANG:
  1. Ijazah Sarjana Muda Teknologi Maklumat / Sains Komputer / Sistem Komputer Sistem Maklumat / Pengurusan Maklumat atau setara.
  2. 3-5 tahun dalam operasi teknikal pengalaman dalam pembangunan sistem bekerja.
  3. Komunikasi yang baik dan kemahiran menulis akan nilai ditambah.
  4. Profesional pensijilan dan / atau pengetahuan dalam pengaturcaraan dan kemahiran teknikal yang berkaitan, Sistem Pengurusan Pangkalan Data, bahasa pengaturcaraan komputer, Teknologi pengurusan projek dan pelaksanaan dan analisis, perancangan & pengesahan prosedur untuk aplikasi komputer.
KERJAYA:
  1. Ditubuhkan spesifikasi program terperinci dengan pelanggan, menilai & meningkatkan keberkesanan program ini.
  2. Memecahkan spesifikasi program ke dalam unsur-unsur yang paling mudah dan diterjemahkan ke dalam bahasa pengaturcaraan.
  3. Menjalankan ujian pengguna-penerimaan untuk memastikan program ini boleh digunakan dengan mudah, cepat dan tepat.
  4. Bertindak balas kepada masalah & membetulkan program yang perlu, menjalankan ujian dan memasang program ke dalam pengeluaran.
  5. Update, membaiki, mengubah suai dan membangunkan perisian yang sedia ada dan aplikasi generik.
  6. Sampel ujian data-menetapkan untuk memeriksa output daripada program ini kerja-kerja seperti yang sepatutnya; menyesuaikan program tersebut bagi keperluan baru.

ASSISTANT MANAGER, GROUP ACCOUNTS-SELANGOR

KELAYAKAN

ORANG:
  1. Ijazah Perakaunan atau yang setaraf. Seorang ahli Institut Akauntan Malaysia dan ACCA.
  2. 5 tahun pengalaman dalam operasi perakaunan.
  3. Mempunyai kemahiran yang kuat kepimpinan, kemahiran komunikasi yang baik dan mahir dalam Microsoft Office & SAP.
JOB:
  1. Pengurusan operasi harian bagi akaun belum terima - memastikan transaksi ditangkap tepat & pemantauan tepat pada masanya dan dengan koleksi daripada pelanggan.
  2. Memantau dan memastikan penyesuaian tersebut siap mengikut cara yang tepat pada masanya, termasuk menyiasat dan menyelesaikan isu-isu.
  3. Memastikan pematuhan Akta GST dan peraturan mengenai perkara yang berhubungan dengan akaun belum terima.
  4. Membantu dalam proses penutupan akhir bulan seperti mengemaskini akaun pengurusan dan penyediaan jadual yang berkaitan.
  5. Penyediaan carta aliran dan prosedur operasi standard.

CARA MEMOHON

  1. Sila Kunjungi pautan : http://goo.gl/jHDj49
  2. Pilih jawatan diatas
  3. Klik Apply This Job(bahagian bawah
Previous
Next Post »
Thanks for your comment