JAWATAN KOSOSNG UTHM TARIKH TUTUP 31 DESEMBER 2015

Kerja Kosong Terbaru  UTHM TARIKH TUTUP 31 DESEMBER 2015. kabar gembira bagi anda yang sedang mencari berita jawatan kosong, kali ini maklumat datang dari UTHM alias UNIVERSITI TUN HUSSEIN ONN MALAYSIA Membuka kekosongan jawatan banyak posisi Jawatan Tahun 2015. Mungkin akan dilakukan pengambilan lagi memandangkan ada kata SESI disini.sebelum menginjak ke jawatan kosong mari kita lihat bersama sejarah pendirian dari UTHM

SEJARAH PENDIRIAN UTHM

Sejarah penubuhan Universiti Tun Hussein Onn Malaysia bermula pada 16 September 1993. Universiti itu sebelum ini dikenali sebagai Pusat Latihan Staf Politeknik (PLSP). Perniagaan teras PLSP maka adalah untuk melatih dan menghasilkan politeknik staf akademik untuk menjadi berpengetahuan dan berkemahiran dalam pelbagai bidang kejuruteraan. Institut latihan ditadbir bersama oleh Universiti Teknologi Malaysia dan Kementerian Pendidikan Malaysia.

Tiga tahun kemudian, PLSP telah dinaik taraf kepada Institut Teknologi Tun Hussein Onn (ITTHO). Dato 'Sri Mohd Najib bin Tun Abdul Razak yang ketika itu Menteri Pelajaran membuat pengumuman rasmi status baru pada 12 April, 1996. Promosi ini adalah satu pengiktirafan kepada institusi yang telah cemerlang dalam menghasilkan sumber manusia untuk pendidikan teknikal.
Pada 27 September 2000, institut itu mencapai satu lagi kejayaan apabila kerajaan Malaysia bersetuju untuk anugerah status universiti kolej kepada institut. Ini adalah untuk mengiktiraf sumbangan dalam pembangunan sains dan berasaskan teknologi dan juga dalam membantu negara untuk mencapai aspirasinya. Dengan status baru itu, institusi ini dikenali sebagai Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn (KUiTTHO) dan pengumuman rasmi telah dibuat oleh Tan Sri Dato 'Seri Musa bin Mohamed, Menteri Pelajaran itu.
KUiTTHO terus berkembang dan kemajuan, melahirkan graduan yang mahir, berilmu dan berdaya saing. Oleh yang demikian, kerajaan Malaysia, pada 20 September 2006, telah bersetuju untuk anugerah universiti-kolej status universiti penuh dan menukar namanya kepada Universiti Tun Hussein Onn Malaysia. Pada 1 Februari 2007, Datuk Mustapha Mohamed, Menteri Pengajian Tinggi rasmi mengumumkan perubahan status. Selepas itu, Dato 'Seri Hishamuddin Tun Hussein Onn kemudian membuat pengisytiharan rasmi pertukaran nama pada 2 Mac 2007.

Nah setelah Kita tahu mengenai UTHM saatnya melangkah ke Job kosong dari UTHM

JAWATAN KOSOSNG UTHM TARIKH TUTUP 31 DESEMBER 2015


VACANCY CLOSING DATE
1Academician Post (Malaysian Candidate) 31 December 2015
2Academician Post (International Candidate) 31 December 2015

CARA MEMOHON DAN MUAT TURUN KELAYAKAN SILA KUNJUNGI PAUTAN BERIKUT:


...................................................................................................................................................

6 JAWATAN KOSONG UTHM SESI 1 

TARIKH TUTUP 13 MEI 2015

Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM) mempelawa calon-calon Warganegara Malaysia yang berkelayakan dalam bidang-bidang yang berkaitan untuk mengisi kekosongan jawatan secara TETAP/ SEMENTARA seperti berikut :
JAWATAN PENTADBIRAN
BILNAMA JAWATANGREDPERINCIAN
KUMPULAN PELAKSANA (GRED 11 – 40)
1.PENOLONG PEGAWAI TEKNOLOGI MAKLUMATF29KLIK SINI
2.PENOLONG PEGAWAI TADBIRN27KLIK SINI
3.PENOLONG PEGAWAI KESELAMATANKP27KLIK SINI
4.PEMBANTU KEMAHIRAN 
(BIDANG DANDANG)
H17KLIK SINI
5.PEMBANTU AWAM 
(PENYELAMAT)
H11KLIK SINI
6.PENGAWAL KESELAMATANKP11KLIK SINI

Berikut maklumat terkait jawatan kosong tersebut.

1. PENETAPAN GAJI PERMULAAN

Gaji permulaan yang lebih tinggi pada Jadual Gaji Minimum Maksimum (JGMM) boleh ditetapkan oleh Pihak Berkuasa Melantik UTHM berasaskan kepada kelayakan, pengalaman kerja atau kemahiran yang mana berkaitan.

2. IMBUHAN DAN ELAUN BERKAITAN (BERDASARKAN GRED GAJI)

Antara Imbuhan yang diberikan adalah termasuk Imbuhan Tetap Perumahan/Imbuhan Tetap Keraian/Imbuhan Tetap Khidmat Awam/Imbuhan Tetap Gred Khas dan lain-lain elaun yang berkuat kuasa.

3. SYARAT KEWARGANEGARAAN DAN UMUR (PADA TARIKH TUTUP IKLAN)

Pemohon hendaklah terdiri daripada warganegara Malaysia dan calon-calon lantikan terus hendaklah berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan dan tidak lebih 54 tahun pada tarikh lantikan.

4. HAD UMUR BAGI PELANTIKAN SECARA LANTIKAN (PSL)

Bagi jawatan yang memperuntukkan kemasukan secara PSL, had umur pemohon adalah seperti berikut:
  1. Berumur kurang dari 54 tahun pada tarikh lantikan bagi pegawai yang umur persaraan paksa 55/56 tahun;
  2. Berumur kurang dari 56 tahun pada tarikh lantikan bagi pegawai yang umur persaraan paksa 58 tahun; dan
  3. Berumur kurang dari 58 tahun pada tarikh lantikan bagi pegawai yang umur persaraan paksa 60 tahun.

5. KELAYAKAN SPM MENGIKUT SISTEM TERBUKA UNTUK LANTIKAN KE PERKHIDMATAN AWAM

Calon-calon yang memiliki Sijil SPM mengikut sistem terbuka boleh dipertimbangkan untuk dilantik ke skim-skim perkhidmatan yang mensyaratkan kelayakan demikian sebagai syarat lantikan. Bagi menentukan tahap kelulusan tersebut setaraf dengan kelulusan Sijil Penuh SPM, iaitu sijil yang dikeluarkan sebelum pelaksanaan peperiksaan mengikut sistem terbuka, syarat-syarat berikut perlu dipenuhi :
  1. lulus enam mata pelajaran termasuk Bahasa Melayu, dengan dua daripada mata pelajaran adalah di peringkat Kepujian dan selebihnya di peringkat Lulus dalam satu peperiksaan; atau
  2. lulus enam mata pelajaran termasuk Bahasa Melayu, dengan dua daripada mata pelajaran adalah di peringkat Kepujian dan selebihnya di peringkat Lulus yang dikumpulkan dalam dua peperiksaan dalam tempoh tiga tahun berturut-turut; dan
  3. memenuhi syarat Bahasa Melayu, sama ada Kepujian atau Lulus, dan mata pelajaran tertentu seperti mana disyaratkan dalam skim perkhidmatan.
Calon-calon yang tidak memiliki keputusan seperti di atas adalah TIDAK LAYAK dipertimbangkan untuk maksud lantikan ke jawatan-jawatan yang mensyaratkan kelulusan SPM atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan.

6. KELAYAKAN PMR BAGI MAKSUD PELANTIKAN KE PERKHIDMATAN AWAM

Calon-calon yang memiliki Sijil PMR boleh dilantik ke jawatan yang bersesuaian tertakluk memenuhi syarat-syarat berikut:
  1. mendapat sekurang-kurangnya peringkat ‘D’ dalam lima mata pelajaran termasuk Bahasa Melayu dan Matematik; DAN
  2. bagi skim-skim perkhidmatan yang mensyaratkan 'kepujian' dalam mata pelajaran tertentu seperti Bahasa Malaysia atau Pengetahuan Agama Islam atau seumpamanya di peringkat PMR, calon-calon hendaklah memperolehi sekurang-kurangnya peringkat 'C' dalam mata pelajaran berkenaan di peringkat PMR.
  3. Calon-calon yang tidak memiliki keputusan seperti di atas adalah TIDAK LAYAK dipertimbangkan untuk maksud lantikan ke jawatan-jawatan yang mensyaratkan kelulusan PMR atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan.

7. TEMPOH PERCUBAAN

Calon-calon lantikan terus bertaraf TETAP dikehendaki menjalani tempoh percubaan selama 1 hingga 3 tahun sebelum disahkan dalam perkhidmatan.

8. CARA MEMOHON

  1. Permohonan adalah secara atas talian (online) sepenuhnya. Sila patuhi arahan-arahan berkaitan.
  2. Borang Permohonan serta salinan dokumen sokongan berkaitan jawatan dipohon TIDAK PERLU dikemukakan kepada pihak UTHM. Hanya calon yang dihubungi oleh pihak UTHM sahaja perlu mengemukakan dokumen sokongan berkaitan.
  3. Sebarang pertanyaan sila kemukakan secara e-mel kepada perjawatan@uthm.edu.my.

9. TARIKH TUTUP PERMOHONAN

Permohonan secara atas talian perlu dikemukakan sebelum atau selewatnya pada 14 MEI 2015
(sebelum JAM 3:00 PETANG)

10. KETERANGAN AM

  1. Hanya calon yang berjaya di senarai pendek sahaja akan dihubungi bagi tujuan pemilihan/temu duga.
  2. Calon yang tidak dihubungi sehingga tamat tempoh sahlaku permohonan hendaklah beranggapan bahawa permohonan TIDAK BERJAYA.
  3.  TEMPOH SAHLAKU permohonan adalah selama sembilan (9) bulan dari tarikh tutup permohonan yang telah ditetapkan.
Kerja Kosong Sesi 1 akan berakhir pada Rabu 13 Mei 2015 bergegas dan segera lakukan permohonan.semoga bermanfaat
Previous
Next Post »
Thanks for your comment