JAWATAN KOSONG BANK NEGARA MALAYSIA (BNM) TARIKH TUTUP 19 SEPTEMBER 2015

Jawatan Kosong Bank Negara Malaysia (BNM)  19 SEPTEMBER 2015
Vacancies are available to you allof BNM. Who is BNM ?  Bank Negara Malaysia was established in 1959, under the Central Bank of Malaysia Act 1958 (Revised in 2009). The central bank is principally entrusted to uphold monetary and financial stability and maintain oversight over the payments system in the country. Bank Negara Malaysia has overseen the development of a comprehensive, efficient and resilient Malaysian financial sector, which encompasses both conventional and Islamic financial services.
In Malaysia, Bank Negara Malaysia regulates and supervises both the Islamic banking institutions andTakāful companies as part of its mandate to maintain financial stability. This includes ensuring that the Islamic financial system operates under a robust and comprehensive legal, regulatory, supervisory andSharī`ah framework. Besides the core role of maintaining the soundness of the Islamic financial institutions, the Bank also plays the role of ensuring orderly development of the Islamic financial industry, protecting consumer interests and promoting proper market conduct.
Bank Negara Malaysia (Bank Negara Malaysia), merupakan badan berkanun yang mula beroperasi pada 26 Januari 1959. Bank Negara Malaysia dikawal oleh Akta Bank Negara Malaysia 2009. Peranan Bank Negara Malaysia untuk menggalakkan kestabilan monetari dan kewangan . Ini bertujuan untuk menyediakan persekitaran yang kondusif bagi pertumbuhan mampan ekonomi Malaysia.
Pendirian dasar monetari Bank Negara Malaysia adalah untuk mengekalkan kestabilan harga manakala baki menyokong pertumbuhan. Bank Negara Malaysia juga bertanggungjawab untuk kestabilan sistem kewangan. Ini dicapai dengan membangunkan bunyi, berdaya tahan, progresif dan pelbagai sektor kewangan yang berfungsi untuk menyokong sektor ekonomi benar. Ia juga memainkan fungsi penting dalam melaksanakan inisiatif untuk mendalami dan mengukuhkan pasaran kewangan, termasuk pasaran pertukaran asing.
Bank Negara Malaysia telah memainkan peranan penting dalam pembangunan infrastruktur sistem kewangan dalam memajukan agenda rangkuman kewangan. Ini adalah untuk memastikan semua sektor ekonomi dan lapisan masyarakat mempunyai akses kepada perkhidmatan kewangan. Di samping itu, Bank Negara Malaysia juga menyelia infrastruktur sistem pembayaran negara yang menekankan kecekapan dan keselamatan sistem kewangan.
Sebagai jurubank dan penasihat kepada Kerajaan, Bank Negara Malaysia menyediakan khidmat nasihat mengenai dasar-dasar makroekonomi dan pengurusan hutang awam. Bank Negara Malaysia juga pihak berkuasa tunggal dalam mengeluarkan mata wang negara dan dalam menguruskan rizab antarabangsa negara.

Jawatan Kosong Bank Negara Malaysia (BNM) TARIKH TUTUP 19 SEPTEMBER 2015



DatePositionLocation
20 AugManager - Money Services Business Regulation (MSBR)Kuala Lumpur
18 AugManager in Administrative Section, Economics DepartmentKuala Lumpur
18 AugManager, Financial Intelligence and Enforcement DepartmentKuala Lumpur
18 AugManager, Investment Operations & Financial Market DepartmentKuala Lumpur
18 AugSenior Economist, Economics DepartmentKuala Lumpur
18 AugSenior Analyst, International DepartmentKuala Lumpur
18 AugSenior Legal CounselKuala Lumpur
18 AugManager, Strategic Planning and Communication SectionKuala Lumpur
18 AugManager, Board SecretariatKuala Lumpur
18 AugManager, IT GovernanceKuala Lumpur

18 AugManager,Financial Inclusion Policy & Strategy Design (DFE)Kuala Lumpur
18 AugManager, Branding Expert (MIFC)Kuala Lumpur
18 AugManager, ShariahKuala Lumpur


MUAT TURUN KELAYAKAN DAN PERMOHONAN ONLINE
Previous
Next Post »
Thanks for your comment