JAWATAN KOSONG ISLAMIC ART MUSEM MALAYSIA IAMM TARIKH TUTUP O5 SEPTEMBER 2015

Kerja Kosong IAMM Tarikh Tutup 05 September 2015. Maklumat Iklan Kerjaya terkini datang dari IAMM atau kependekan dari Islamic Art Museum Malaysia , dimana IAMM secara rasmi dibuka pada tarikh 12 Disember 1998. Muzium ini terletak di tengah-tengah bandar Kuala Lumpur kedua tali pinggang di tengah-tengah tumbuh-tumbuhan hijau subur dari Perdana Botanical Gardens dan dalam jarak berjalan kaki ke Masjid Negara, Taman Burung dan Planetarium Negara. Seni Islam Muzium mempunyai 12 galeri utama yang diklasifikasikan mengikut jenis artifak yang tersebar di tingkat 3 dan 4. Level 3 dari muzium host Quran dan Naskah Gallery, Galeri Seni bina Islam, Galeri India, Galeri Cina, Melayu kuno Galeri Dunia serta dibina semula Room Syria Ottoman dating kembali ke abad ke-19. Pengunjung juga boleh melanjutkan ke tingkat atas untuk level 4 yang host mod perhiasan, tekstil, senjata dan baju besi, seramik serta kaca Islam kuno.


Minat terhadap kesenian Islam telah berkembang dengan pesat dalam tahun-tahun kebelakangan ini. Mencerminkan kesedaran ini, pada bulan Disember 1998 Malaysia menjadi rumah kepada muzium terbesar di Asia Tenggara seni Islam. Bangunan ini menduduki 30,000 meter persegi, terletak di tengah-tengah persekitaran yang berdaun Tasik Taman pusat Kuala Lumpur.

Rumah-rumah Muzium Kesenian Islam Malaysia lebih daripada tujuh ribu artifak, dan juga mempunyai perpustakaan yang luar biasa daripada buku-buku agama-art. Seni objek yang dipamerkan terdiri daripada keping barang kemas paling kecil kepada salah satu model skala terbesar di dunia dari Masjid al-Haram di Mekah. Tujuannya adalah untuk membuat koleksi yang benar-benar mewakili dunia Islam. Daripada memberi tumpuan kepada kerja-kerja dari Jantung Negeri Persia dan Timur Tengah, IAMM juga meletakkan penekanan kepada Asia. China dan Asia Tenggara terutamanya diwakili. Komponen ketiga periuk lebur Malaysia ialah India, yang juga diberi status khas. India, China dan dunia Melayu berada dalam kategori yang luar biasa. Bahagian-bahagian lain koleksi yang dipaparkan mengikut menaip dan bukannya asal usul geografi di 12 galeri muzium.

JAWATAN KOSONG ISLAMIC ART MUSEM MALAYSIA IAMM TARIKH TUTUP O5 SEPTEMBER 2015

Security Manager-Kuala Lumpur

KELAYAKAN

  1. Calon perlu mempunyai sekurang-kurangnya Sijil Profesional, Perkhidmatan & Pengurusan Perlindungan atau setara.
  2. Kemahiran yang diperlukan : sijil keselamatan atau yang setaraf adalah satu kelebihan, pengalaman bekerja dalam keselamatan dan memadam kebakaran, pengetahuan dalam sistem keselamatan adalah penting, celik komputer, cergas dan mampu melakukan kerja-kerja syif
  3. Bekas Inspektor Polis / Warden / setaraf dengan rekod perkhidmatan yang baik adalah digalakkan untuk memohon
  4. Bahasa yang diperlukan : Bahasa Malaysia, Bahasa Inggeris
    Sekurang-kurangnya 8 tahun  pengalaman bekerja dalam bidang berkaitan diperlukan untuk jawatan ini.
  5. Pengurus sebaik-baiknya specilizing dalam Angkatan Keselamatan / Tentera / Perkhidmatan Perlindungan atau setara.
  6. Kedudukan Sepenuh Masa disediakan
MUAT TURUN PERMOHONAN 
TARIKH TUTUP 05 SEPTEMBER 2015
Previous
Next Post »
Thanks for your comment