JAWATAN KOSONG TERKINI LEMBAGA MINYAK SAWIT MALAYSIA (MPOB) TARIKH TUTUP 21 DISEMBER 2015

Kerja Kosong Terkini MPOB MalaysiaIklan jawatan Kosong Terkini datang dari Sektor Sawit Malaysia iaitu Lembaga Minyak Sawit Malaysia (MPOB), dimana MPOB adalah agensi kerajaan yang utama yang diamanahkan untuk berkhidmat kepada industri kelapa sawit di negara ini. Peranan utamanya adalah untuk menggalakkan dan membangunkan matlamat, dasar dan keutamaan untuk kesejahteraan industri kelapa sawit Malaysia.Ia ditubuhkan oleh Akta Parlimen (Akta 582) dan ditubuhkan pada 1 Mei 2000, mengambil alih, melalui penggabungan, fungsi Institut Minyak Sawit Penyelidikan Malaysia (PORIM) dan Lembaga Pendaftaran dan Pelesenan Minyak Kelapa Sawit (PORLA) . Setiap organisasi ini masing-masing telah terlibat dalam industri kelapa sawit selama lebih daripada 20 tahun dan ia adalah untuk memberi perkhidmatan yang lebih berkesan dan juga untuk memberi tumpuan negara dan antarabangsa yang lebih besar kepada industri yang MPOB telah dimulakan.

Pembiayaan

MPOB berasal pembiayaan terutamanya daripada ses yang dikenakan ke atas industri bagi setiap tan minyak sawit dan isirong kelapa sawit yang dikeluarkan. Di samping itu, MPOB menerima peruntukan bajet daripada kerajaan untuk membiayai projek pembangunan dan projek-projek penyelidikan yang diluluskan di bawah Penumpuan Penyelidikan dalam Bidang Keutamaan program (IRPA).

Visi

Untuk menjadi perdana Nobel Laureate - menghasilkan penyelidikan dan institusi pembangunan, menyediakan kepimpinan dan dorongan untuk pembangunan yang sangat pelbagai, nilai tambah, industri kelapa sawit bersaing di peringkat global dan mampan.

Misi

Untuk meningkatkan kesejahteraan bagi industri kelapa sawit Malaysia melalui penyelidikan, pembangunan dan perkhidmatan yang cemerlang.
kini MPOB membuka kekosongan jawatan seperti berikut ini :

JAWATAN KOSONG TERKINI LEMBAGA MINYAK SAWIT MALAYSIA (MPOB) TARIKH TUTUP 21 DISEMBER 2015



  1. PEGAWAI PENYELIDIK
  2. PEGAWAI TEKNOLOGI MAKLUMAT
  3. PEGAWAI TADBIR
  4. PENOLONG JURUTERA
  5. JURUFOTOGRAFI
  6. PENOLONG PEGAWAI PENYELIDIK
  7. PENOLONG PEGAWAI TADBIR
  8. SETIAUSAHA PEJABAT
  9. PEMBANTU PENYELIDIK
  10. PEMBANTU TADBIR (PERKERANIAN/OPERASI)
  11. PEMANDU KENDERAAN
  12. PEMBANTU AWAM

CARA PERMOHONAN

  1. Permohonan hendaklah dikemukakan dengan menggunakan borang secara online yang boleh diperolehi dari Laman Web MPOB di alamat: Form Online
  2. Pemohon TIDAK PERLU MENGHANTAR salinan sijil-sijil sehingga dihubungi untuk temuduga.
  3. Pemohon yang tidak menerima sebarang jawapan selepas TIGA (3) bulan dari tarikh iklan ditutup hendaklah menganggap permohonannya tidak berjaya.
  4. Tarikh tutup iklan jawatan pada 21 Disember 2015
Previous
Next Post »
Thanks for your comment