JAWATAN KOSONG TERKINI BANK ISLAM MALAYSIA BERHAD TARIKH TUTUP 31 DISEMBER 2015

Kerja Kosong Terkini Bank Islam Malaysia BerhadIklan Jawatan Kosong Terkini datang dari Sektor Bankyaitu Bank Islam Malaysia Berhad dimana Bank Islam, yang ditubuhkan pada tahun 1983, adalah institusi berasaskan Syariah pertama di Malaysia. Sejak penubuhannya, ia telah muncul sebagai simbol perbankan Islam di Malaysia dan visinya untuk menjadi "Pemimpin Global dalam Perbankan Islam" menggambarkan status Bank sebagai pembawa bendera industri perkhidmatan kewangan negara ("industri"). Bank Islam telah berkembang dari kekuatan untuk kekuatan seperti yang dibuktikan oleh prestasi kewangan dan modal berbayar, yang, seterusnya, memainkan peranan penting dalam membuat pertumbuhan asetnya. Sepanjang tahun ini, Bank Islam telah memulakan beberapa program pembesaran dengan penglibatannya dalam, antara lain, dalam urus niaga penting Sukuk dan Mandat Korporat. Hidup sehingga semangat perintis, Bank terus menyediakan produk dan perkhidmatan yang inovatif dan dipertingkatkan yang telah menyebabkan semakin banyak pelanggan melihat perbankan Islam sebagai satu alternatif sebenar kepada perbankan konvensional. Ini senarai yang semakin meningkat clienteles tambahan kepada penyelesaian perbankan benar-benar pecah tanah dan kualiti diiktiraf oleh industri global yang dicerminkan oleh kedudukan Bank sebagai salah satu daripada bank-bank utama di negara ini. Melalui rangkaian memperluaskan luas 142 cawangan dan lebih daripada 1200 terminal layan diri di seluruh negara, Bank Islam menyediakan senarai lengkap lebih daripada 70 produk inovatif dan canggih dan perkhidmatan perbankan Islam, setanding dengan yang ditawarkan oleh bank konvensional.
Daripada pembiayaan tradisional, simpanan dan jenis pelaburan produk secara eksklusif untuk pelanggan individu pada tahun-tahun awal penubuhan, pelbagai produk Bank Islam berasaskan Syariah kewangan, perkhidmatan dan penyelesaian perniagaan telah ketara berkembang untuk memenuhi keperluan kewangan cepat berubah-ubah pelanggan dari semua kategori termasuk yang berkaitan dengan pembiayaan mikro, pengurusan kekayaan, pasaran modal, perbendaharaan dan produk berstruktur.
Sebagai perintis dalam industri, Bank Islam telah memainkan peranan utama dalam mempromosikan pengembangan jenama Malaysia kewangan Islam dalam pasaran lain, terutama di rantau ini. Ini telah membantu maju Bank Islam menjadi jenama yang mantap dan dikenali. Oleh kerana bilangan perkhidmatan kewangan tempatan dan global terus meningkat, Bank Islam sentiasa sedar akan peranan perintis ia perlu terus bermain. Bagi mengiktiraf peranan perintisnya, Bank Islam telah dianugerahkan Anugerah Platinum Digest pembaca kerana menjadi Jenama Paling Dipercayai selama lima tahun berturut-turut. Senarai Bank semakin bertambah ini turut memasukkan gelaran "Islamic Bank of the Year (Malaysia) 2013" oleh The Banker. Dengan kepercayaan yang diamanahkan, Bank Islam tetap di atas jalan yang betul untuk menjadi "Pemimpin Global dalam Perbankan Islam" dan terus mendapat petunjuk oleh kerja-kerja perintis yang sangat baik daripada pendahulunya, cita-cita Malaysia untuk menjadi hab kewangan Islam antarabangsa, kejayaan yang usaha pemulihan dan cabaran daripada pesaingnya.
Kini Bank Islam Malaysia Berhad membuka kekosongan jawatan seperti berikut ini :

JAWATAN KOSONG TERKINI BANK ISLAM MALAYSIA BERHAD TARIKH TUTUP 31 DISEMBER 2015

Business Manager Capital Market-KUALA LUMPUR

DESKRIPSI KERJA

Fungsi:

1) Asal dan pelaksanaan Sekuriti Islam, pembiayaan bersindiket, pembiayaan projek dan transaksi Platform Akaun Pelaburan.
  1. Mengenal pasti peluang perniagaan baru melalui rujukan dalaman, kenalan prfessional dan pemasaran langsung kepada pelanggan yang berpotensi dan sedia ada.
  2. Mewujudkan rangkaian kenalan industri dan Jawatankuasa perhubungan yang rapat dengan pihak berkuasa.
  3. Mengkaji keperluan pelanggan dan merangka struktur pembiayaan approvpriate dan terma.
  4. Menjalankan perundingan dengan pengawal selia, agensi penarafan, peguam dan penasihat profesional lain mengenai kemungkinan struktur pembiayaan.
  5. Menyediakan cadangan kewangan dan / atau surat mandat kepada pelanggan untuk mendapatkan mandat.
2) Pelaksanaan pembiayaan Sekuriti Islam bersindiket, pembiayaan projek dan transaksi Platform Akaun Pelaburan.
  1. Membantu pelanggan dalam mdeling kewangan dan analisis aliran tunai untuk mendapatkan model pembiayaan yang optimum.
  2. Menjalankan proses usaha wajar termasuk menubuhkan, menyelaras dan perticipating dalam mana-mana Kumpulan Kerja tapisan dibuat.
  3. Menyediakan dan membantu untuk membentangkan penyerahan kepada Majlis Pengawasan Syariah Bank (SSC) untuk kelulusan struktur pembiayaan yang dicadangkan dan syarat-syarat.
  4. Menjalankan proses penilaian kredit dan menyediakan kertas kredit kepada jawatankuasa pembiayaan berkenaan.
  5. Menjalankan proses sindikasi dan proses kelulusan kawal selia.
  6. Menyelaras proses dokumentasi undang-undang.

CARA MEMOHON JAWATAN KOSONG

  1. Sila Klik Pautan : http://goo.gl/of0Kx5
  2. Klik Apply This Job Bahagian Bawah
Untuk Maklumat Detail Sila Kunjungi pautan sumber rujukan : http://goo.gl/uW1jMu
Previous
Next Post »
Thanks for your comment