JAWATAN KOSONG TERKINI MRCB BERHAD TARIKH TUTUP 17 OKTOBER 2015

Kerja Kosong Terkini dan Terbaru MRCB Berhad. MRCB sentiasa menetapkan pencapaian baru. Sebagai salah satu hartanah dan infrastruktur pemaju terkemuka di Malaysia, MRCB melangkah maju dengan empat aktiviti perniagaan utama - Hartanah (MRCB Land), Kejuruteraan & Pembinaan, Infrastruktur, Konsesi & Alam Sekitar. MRCB juga telah mengambil pendirian yang aktif dalam memastikan bahawa segala yang kita membina dan /
atau lakukan adalah mesra alam. Agenda hijau MRCB adalah untuk jangka masa panjang dan akan terus menjadi bahagian penting dalam operasi harian MRCB. Selain itu, MRCB percaya dalam memupuk generasi akan datang dan mengambil berat kepada mereka yang kurang bernasib baik dalam inisiatif Tanggungjawab Sosial Korporat (CSR) .

Visi

Visi MRCB adalah untuk menjadi sebuah organisasi terkemuka di Malaysia yang terkenal dengan penyampaian perkhidmatan bertaraf dunia dalam setiap perniagaan teras MRCB, dengan kehadiran korporat di negara-negara dan pasaran yang dipilih secara strategik. Dengan berbuat demikian, MRCB akan berusaha untuk menjadi sebuah organisasi yang berbeza di seluruh dunia kerana dedikasinya kepada penyampaian sumber penting bagi pertumbuhan demi kepentingan negara kita, pekerja, pemegang kepentingan, dan pelbagai komuniti di negara-negara yang MRCB beroperasi.

Misi

Dalam mencapai misi MRCB, MRCB amat komited kepada yang berikut:
  1. Menyokong pertumbuhan ekonomi Malaysia dan usaha mencapai status negara maju dengan membangun dan menyampaikan sumber kritikal untuk pengetahuan masa kini dan masa depan dan ekonomi IT yang dipacu.
  2. Membina dan mengekalkan kedudukan kepimpinan dalam penyampaian perkhidmatan yang cemerlang dalam setiap perniagaan teras MRCB melalui usaha-usaha kreatif dan dedikasi pekerja mahir MRCB.
  3.  Mempertingkatkan kualiti hidup komuniti di mana MRCB beroperasi melalui projek-projek dan aktiviti-aktiviti yang sosial, budaya dan bertanggungjawab terhadap alam sekitar.
  4.  Mewujudkan nilai pemegang saham bukan sahaja melalui pembangunan strategi perniagaan yang berdaya maju dengan rakan kongsi dan pelabur, tetapi mendokong prinsip korporat yang baik tadbir urus, integriti dan kejujuran.
  5.  Memupuk budaya korporat yang meletakkan penekanan kepada pembelajaran, perkongsian pengetahuan, kreativiti dan kelajuan penghantaran di dalam usaha mencapai kecemerlangan, melalui program-program latihan dan pembangunan kerjaya yang berkesan; menekankan nilai yang MRCB letakkan dalam kakitangan MRCB sebagai pengupaya dalam mencapai Visi dan memenuhi Misi MRCB.
Kini MRCB membuka keksosongan Jawatan banyak kedudukan diantaranya adalah seperti berikut:

JAWATAN KOSONG TERKINI MRCB BERHAD TARIKH TUTUP 17 OKTOBER 2015


Senior Engineer, Civil & Structural

Malaysia - Kedah - Bukit Kayu Hitam

TANGGUNGJAWAB:

  1. Develop a procedure to establish norms to define the project-alternatives taht will be evaluated for each construction task.
  2. Preferably many project-alternatives should be evaluated for each construction task, but, as aminimum, two project alternatives must be evaluated.
  3. Responsible for continual improvement activites to enhance the quality system, such as 5S, Kaizaen lean methods, etc. Interface with Engineering and Operations to ensure transfer to Production of new products are in accordance with approved date.
  4. Manage the resesign of business processes to deliver improved operational efficiency within a robust internal control environmental by promoting and developing a continuous improvement culture across the Group.
  5. Manage improvement requests and facilitate workshop to identify and resolve critical issues impacting business outcomes and group objectives.  Manage automation of processes including identifying system configuration requirements and gaps by recommending system modifications and process changes where necessary to ensure effective and efficient operations.
  6. Strategize and formulate the process intervention model based on the gaps analysis identification to enable strong business proposition and improvement based on the audited outcome or related business dimention that significant for business needs.
  7. Policing the business process model by undertaking, maintaining and updating the MRCB existing systems and infastructure benchmark to industrial practice by analyzing any potential improvement to provide an optimum, streamlined and standard business process implementation.
  8. Accountable for the quality, environmental, safety and health performance at the workplace.

KELAYAKAN :

  1. Candidate must possess at least a Bachelor's Degree, Post Graduate Diploma, Professional Degree, Engineering (Civil) or equivalent.
  2. Preferably Senior Executives specializing in Engineering - Civil/Construction/Structural or equivalent.
  3. Full-Time Contract (Renew/ Convert to Permanent) in Bukit Kayu Hitam, Kedah.
selain jawatan kosong diatas ada juga jawatan kowong banyak kedudukan seperti berikut:
DatePositionLocation
21 SepManager, QA / QCKuala Lumpur - KL Sentral
17 SepSenior Engineer, Civil & StructuralKedah - Bukit Kayu Hitam
17 SepBIM Modeller (3D Draughtsman)Kuala Lumpur - KL Sentral
11 SepManager, QA / QCButterworth (Penang)
10 SepManager, PlanningButterworth (Penang), Kedah
10 SepManager, Technical / DesignButterworth (Penang), Kedah
10 SepSenior Engineer, M&EButterworth (Penang)
08 SepSenior Land SurveyorJohor - DESARU
01 SepEngineer, ProjectKuala Lumpur - KL Sentral
01 SepManager, Business Process ImprovementKuala Lumpur - KL Sentral


Untuk maklumat detail dan kelayakan dan permohonan online sila rujuk tautan berikut:
sumber
Previous
Next Post »
Thanks for your comment