1 JAWATAN KOSONG UNIVERSITY OF MALAYA TARIKH TUTUP 28 OKTOBER 2015

1 Kerja Kosong terbaru University Of Malaya (UM). Maklumat gembira datang Univerity Of Malaya yang sedang Membuka Kekosongan Jawatan sebanyak 1 Buah Kekosongan Jawatan. Sebelum Kito Melangkah ke Jawatan Kosong mari kita lihat mengenai Sejarah dari UM seperti berikut.

SEJARAH UM


Universiti Malaya, atau UM, universiti tertua di Malaysia, terletak pada 750 ekar (309 hektar) kampus di barat daya Kuala Lumpur, ibu negara Malaysia. Ia telah ditubuhkan pada 8 Oktober 1949 di Singapura dengan penggabungan King Edward VII College of Medicine (ditubuhkan pada 1905) dan Kolej Raffles (ditubuhkan pada 1928).

Universiti Malaya mendapat namanya dari istilah 'Malaya' kerana negara ini ketika itu dikenali itu. Suruhanjaya Carr-Saunders di Universiti Pendidikan di Tanah Melayu, yang mengesyorkan penubuhan universiti itu, berkata dalam laporannya pada 1948: "Universiti Malaya akan menyediakan buat pertama kalinya sebuah pusat umum di mana pelbagai kaum, agama dan kepentingan ekonomi boleh bergaul dalam usaha bersama ... Untuk Universiti Malaya tidak dapat tidak mesti sedar bahawa ia adalah sebuah universiti untuk Malaya. "

Pertumbuhan Universiti adalah sangat pesat pada dekad pertama penubuhannya dan ini menyebabkan penubuhan dua Bahagian autonomi pada 15 Januari 1959, satu terletak di Singapura dan satu lagi di Kuala Lumpur. Pada tahun 1960, kerajaan kedua-dua wilayah menunjukkan hasrat mereka untuk menukar status Bahagian ke bahawa sebuah universiti kebangsaan. Undang-undang telah diluluskan pada tahun 1961 dan Universiti Malaya telah ditubuhkan pada 1 Januari 1962.

Pada 16 Jun 1962, Universiti Malaya meraikan pemasangan Canselor pertama, Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj, yang juga perdana menteri pertama negara. Yang pertama Naib Canselor adalah Profesor Oppenheim, Ahli matematik yang terkenal di dunia. Pada masa ini, Duli Yang Maha Mulia Sultan Perak Darul Ridzuan, Sultan Nazrin Shah Muizzuddin adalah Canselor Universiti Malaya.

Profesor Dato 'Dr. Mohd Amin Jalaludin telah dilantik sebagai kesebelas Naib Canselor Universiti Malaya pada 8 Nov 2013.

Nah Sekarang kita sudah mengerti tentang Sejarah dari UM. mari Kita menginjak ke kerjaya seperti berikut.

1 JAWATAN KOSONG UNIVERSITY OF MALAYA TARIKH TUTUP 28 OKTOBER 2015

Executive
KUALA LUMPUR

TANGGUNGJAWAB :

  1. Explore educational policies at the university (e.g. admission criteria), national (e.g. MQA, Education Blueprint) and global context (e.g., the Master’s Degree in other countries).
  2. With guidance from lecturers, write proposal for the Master Degree programme that meets the educational policies
  3. Provide administrative services in the process of developing and submitting the proposal for the Master’s Degree programme (e.g. draft letters, arrange meetings, take minutes, arrange logistics, draft letters, file MQA forms)
  4. Undertake any other tasks (e.g. conduct surveys) required for the development of the Master’s Degree programme

KELAYAKAN

  1. Bachelor’s/ Master’s/ PhD degree in education related areas (e.g. Science Education, Curriculum Development, Medical Education) or health related areas (e.g. Medicine, Nursing)
  2. Proficient to write in English and Malay language
  3. Willing to learn new things and work independently
  4. Good communication skills
  5. Education background is an added value, but not necessary
  6. Salary will depend on applicants’ qualifications and relevant working experience
  7. Fresh graduates are encouraged to apply; working experience is not required
MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN DAN MAKLUMAT KERJAYA LANJUT KLIK DI PAUTAN INI
Previous
Next Post »
Thanks for your comment