JAWATAN KOSONG SURUHANJAYA PERKHIDMATAN AIR NEGARA (SPAN)TARIKH TUTUP 09 SEPTEMBER 2015

Kerja Kosong Terkini SPAN September 2015. Maklumat kerjaya terbaru datang dari Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN) mempelawa anda warganegara Malaysia.  SPAN adalah sebuah badan kawal selia teknikal dan ekonomi untuk bekalan air dan perkhidmatan pembetungan di Semenanjung Malaysia dan Wilayah Persekutuan Putrajaya dan Labuan. SPAN mengawal semua entiti dalam industri bekalan air dan perkhidmatan pembetungan termasuk bekalan air awam dan pengendali perkhidmatan pembetungan, bekalan air persendirian dan pengendali perkhidmatan pembetungan, bekalan air dan kontraktor pembetungan, pemegang permit dan pembekal air dan pembetungan produk. SPAN mengawal selia industri perkhidmatan air mengikut Akta Industri Perkhidmatan Air 2006 (Akta 655) yang berkuatkuasa pada 1 Januari 2008.

VISI0N AND MISSION

Vision

Towards a sustainable, reliable and affordable water supply services for all.

Mission

To regulate the water services industry through fair, effective and transparent implementation of Water Services Industry Act 2006 (Act 655).
Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara atau (SPAN) ditubuhkan oleh Kementerian Tenaga, Air dan Komunikasi dengan bekas Ketua Pengarah Jabatan Kerja Raya (JKR), Tan Sri Ir. Zaini Omar dilantik sebagai pengerusi SPAN yang pertama pada 1 Mac, 2007 manakala Teo Yen Hua pula akan dilantik sebagai Ketua Pegawai Eksekutif SPAN. Dalam satu sidang khas Parlimen pada pertengahan 2005, Parlimen Malaysia meluluskan pindaan bagi Jadual Kesembilan Perlembagaan Persekutuan yang memindahkan perkara-perkara berkaitan dengan bekalan dan perkhidmatan air daripada Senarai Negeri kepada Senarai Bersama (kecuali Sabah dan Sarawak). Pindaan diwartakan pada 10 Februari 2005 dan ia dikuatkuasakan pada 21 Mac 2005. Dengan pindaan itu, Kerajaan Persekutuan akan mengawal selia industri perkhidmatan air dari segi pelesenan dan kawal selia operator perkhidmatan. Kerajaan Negeri mengekalkan kuasanya terhadap sumber air, kawasan tadahan air dan lembangan sungai.
Pada Pertengahan 2006, Parlimen Malaysia meluluskan dua undang-undang yang mengubah cara Malaysia menguruskan perkhidmatan air iaitu Akta Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara iaitu Akta 654 atau Akta SPAN dan Akta Industri Perkhidmatan Air iaitu Akta 655. Akta 654 menggariskan peranan, fungsi dan bidang tugas SPAN manakala Akta 655 memperuntukkan kawal selia meliputi ekonomi, teknikal dan sosial serta perlindungan hak pengguna.

JAWATAN KOSONG SURUHANJAYA PERKHIDMATAN AIR NEGARA (SPAN)TARIKH TUTUP 09 SEPTEMBER 2015

EXECUTIVE, TECHNICAL STANDARD AND COMPLIANCE -  Malaysia - Selangor - Cyberjaya

DESKRIPSI KERJA

Kedudukan melapor kepada Pengarah Standard Teknikal dan Bahagian Pematuhan dan akan bertanggungjawab bagi pengawalseliaan dan pemantauan prestasi teknikal dan operasi kemudahan dan perkhidmatan pemegang lesen selaras dengan kehendak di bawah Akta Industri Perkhidmatan Air (WSIA 2006).

KELAYAKAN

  1. Ijazah Sarjana Muda dalam bidang Mekanikal / Kejuruteraan Elektrik atau setaraf;
  2. Sekurang-kurangnya tiga (3) tahun pengalaman sebaik-baiknya dalam sistem bekalan air atau rawatan air proses.
  3. Dapat muka dengan pengendali bekalan air dan pihak berkepentingan;
  4. Mempunyai kemahiran interpersonal yang kuat dan mampu menangani orang pada tahap yang berbeza;
  5. Kemahiran komputer yang cekap, terutamanya aplikasi Microsoft Office;
  6. Kemahiran komunikasi bertulis dan lisan yang sangat baik dalam Bahasa Malaysia dan Bahasa Inggeris.

CARA MEMOHON



Pemohon yang berminat adalah dipelawa untuk menulis di dalam atau email CV lengkap dengan menyatakan semasa dan jangkaan gaji bersama-sama dengan gambar berukuran pasport baru-baru ini tidak lewat daripada 21 Ogos 2015 ke alamat berikut:

Ketua Pegawai Eksekutif,
Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara,
Ground & 1st Floor,
Prima Avenue 7, Blok 3510,
Jalan Teknokrat 6,
63000 Cyberjaya, Selangor.
Up: Unit Sumber Manusia.

MUAT TURUN PERMOHONAN

Previous
Next Post »
Thanks for your comment