JAWATAN KOSONG TERKINI RANHILL BERHAD TARIKH TUTUP 07 OKTOBER 2015

Kerja Kosong Terkini Ranhill Berhad Oktober 2015. Maklumat kerjaya terkini Malaysia datang dari Ranhill Berhad, Ranhill Berhad adalah sebuah pembekal pembinaan, kejuruteraan dan pengurusan infrastruktur perkhidmatan dengan aset dan aktiviti perniagaan dalam sektor-sektor berikut: Environment, Power, Infrastructure and Petrochemical. Ranhill menjejaki asal-usul untuk tahun 1955, apabila John Rankine dan John Hill membentuk Rankine & Hill di Sydney. Rankine & Hill meneroka ke Malaysia dan membuka pejabat di Kuala Lumpur pada tahun 1961. Berikutan itu, Ranhill Bersekutu Sdn Bhd telah ditubuhkan pada tahun 1973 dengan Rankine & Hill rakan kongsi Malaysia. Pada tahun 1981, rakan kongsi Malaysia Syarikat mengambil alih pegangan kawalan dalam perniagaan, memindahkan Ranhill Bersekutu dengan pemilikan Malaysia penuh. Sejak menubuhkan kehadirannya pada tahun 1973 sebagai perunding kejuruteraan, ia berkembang pertama ke dalam kejuruteraan, pemerolehan dan pengurusan projek, kemudian ke dalam pembinaan turnkey, pengurusan kemudahan, pembangunan dan pemilikan projek. Ranhill sekarang focueses di sektor industri seperti minyak dan gas, tenaga, air dan infrastruktur.

Pada tahun 1996 ia berkembang perkhidmatannya termasuk pembinaan apabila syarikat itu dilaksanakan projek pertamanya turnkey EPC - Loji Rawatan Air Sri Gading di Johor. Pada tahun 2001, Ranhill Berhad menjadi sebuah syarikat awam dan telah disenaraikan di Papan Utama Bursa Malaysia Securities Berhad. Sejak penyenaraiannya, Ranhill telah bergerak ke dalam pengeluaran minyak dan gas, pelaburan infrastruktur, reka bentuk loji kuasa, kejuruteraan loji kuasa, dan rawatan air industri.
Ranhill merancang untuk menggerudi minyak di Jawa Barat, Indonesia. Ranhill, melalui pelaburan 60% dalam syarikat usaha sama dengan PT Bumi Parahyangan Ranhill Energia Citarum dan terjamin blok minyak pada Oktober 2006. pelaburan minyak dan gas semasa Ranhill termasuk bidang pengeluaran gas kira-kira 15 km ke utara Citarum (Jatirarangon TAC) , blok eksplorasi di Sumatera Selatan (Jambi Batu Gajah PSC) dan dua blok carigali di Filipina (SC49 dan SC64).
Pada tahun 2004, konsortium minyak PetroDar memberikan kontrak kepada syarikat usaha sama antara Ranhill dan Petroneeds untuk kejuruteraan, pemerolehan, pembinaan dan pentauliahan (EPCC) sebuah kemudahan minyak di Melut Basin Sudan. Usaha sama itu adalah 55% dimiliki oleh Ranhill. Syarikat itu melihat kontrak sebagai satu peluang untuk mengembangkan kerja EPCC itu.  Apabila tahun kewangan Ranhill berakhir pada 30 Jun 2006, lebih daripada 60% daripada buku pesanan RM9.3 bilion datang dari luar negara, termasuk kontrak perumahan bernilai RM7.4 bilion di Libya dan loji kuasa hidro di Pakistan.
Kini Ranhill membuka kekosongan kerja terbaru seperti berikut ini :

JAWATAN KOSONG TERKINI RANHILL BERHAD TARIKH TUTUP 07 OKTOBER 2015

Chartered Company Secretary (Manager / Senior Manager)

Kuala Lumpur - Jalan Tun Razak

JOB DESCRIPTION

  1. To support overall management of the Company’s Corporate Secretarial functions
  2. Ensure compliance with statutory requirements the Companies Act and other relevant statutory regulations and guidelines.
  3. To provide timely Corporate Secretarial support in internal or external “customers”
  4. To coordinate Board Committee or management Committee meetings including minutes writing.
  5. Other duties to assist in projects or special assignments when required by the company secretary
  6. Making announcements to Bursa Securities as advised by the Board of Directors on a timely basis.
  7. To handle any other duties or functions as and when required by the Company Secretary.

SYARAT KELAYAKAN

  1. ICSA / MAICSA or equivalent 
  2. AT LEAST 10 years experience in Company Secretarial works for public listed companies
  3. Possess good-interpersonal and communication skills
  4. Good team player, proactive, independent and able to manage team work
  5. Strong sense of responsibility and ability to  strive in a fast-paced working environment
  6. Well versed with Companies Act 1965, Listing Requirements of Bursa Malaysia Securities Berhad, Malaysia Corporate Governance 2012, Capital Market Services Act 2007 and other related laws & regulations
  7. Excellent minutes/directors resolution writing skill
  8. Proficient in both written & spoken English & BM
  9. Computer literate with ability to type at reasonable speed 40 wpm.
  10. Willing to travel on work assignments.

CARA MEMOHON


Pemohon yang berminat adalah dipelawa untuk memohon melalui Jobstreet.com. Sebagai alternatif anda boleh faks atau pos permohonan anda ke alamat berikut: -
Human Resource Division
RANHILL GROUP SDN BHD
Level 15, Wisma Perkeso
155, Jalan Tun Razak
50400 Kuala Lumpur
Fax : 03-2685 5223


NOTE: Sila nyatakan nama jawatan di sebelah kiri sudut-bahagian atas sampul surat. Hanya calon-calon yang disenarai pendek sahaja akan dipanggil untuk temuduga. 

Maklumat Kerjaya lengkap silahkan kunjungi pautan berikut: http://goo.gl/oUXMW8
Previous
Next Post »
Thanks for your comment