JAWATAN KOSONG TERKINI MAYBANK TARIKH TUTUP 27 JANUARI 2016

Kerja Kosong Terjubu Maybank. Maklumat Kerjaya terkini datang dari Sektor Bank yaitu Maybank. Maybank telah diasaskan oleh ahli perniagaan Malaysia Khoo Teck Puat, yang meninggal dunia pada tahun 2004. Syarikat ini diketuai oleh Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Amirsham Abdul Aziz dari tahun 2002 sehingga Mac 2008 selepas itu beliau dilantik sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang bertanggungjawab Perancangan Ekonomi Unit, jawatan yang dipegang sehingga April 2009. Dato 'Sri Abdul Wahid Omar adalah Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Maybank dari Mei 2008 hingga Jun 2013. Pada 2 Ogos 2013, Datuk Abdul Farid Alias, Timbalan Presiden Maybank dan Ketua Perbankan Global, adalah dilantik sebagai Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Maybank.


Maybank merupakan bank terbesar di Malaysia dengan permodalan pasaran dan jumlah aset dan salah satu bank terbesar di Asia Tenggara, dengan jumlah aset melebihi AS $ 183 bilion dan keuntungan bersih sebanyak AS $ 1920000000 untuk 2014, Maybank juga menduduki tempat 103 dalam The Banker 2014 Top Bank Dunia 1000 (sehingga Julai 2014) dan berada di kedudukan 371 dalam Forbes Global 2000 Syarikat Pelopor (sehingga Mei 2015). Maybank adalah syarikat terbesar tersenarai awam di Bursa Malaysia, bursa saham Malaysia, dengan permodalan pasaran sebanyak AS $ 24400000000 pada 31 Disember 2014. Maybank berada di kedudukan sebagai salah satu Top 20 Bank Paling Kukuh Di Dunia oleh Bloomberg Markets,  Cabang perbankan Islam Maybank, Maybank Islamic, berada di kedudukan sebagai bank Islam terkemuka di Asia Pasifik dan ketiga di dunia dari segi aset.
Rangkaian Maybank merentasi semua 10 negara ASEAN dan negara-negara utama Asia dan pusat-pusat kewangan global dengan rangkaian 2,400 pejabat di seluruh dunia dengan lebih daripada 47,000 pekerja.
Kini May Bank Mempelawa Warganegara Malaysia dengan kekosongan jawatan seperti berikut ini :

JAWATAN KOSONG TERKINI MAYBANK TARIKH TUTUP 27 JANUARI 2016

Head, Product Innovation & Customer Segmentation, SME Banking-KUALA LUMPUR

DESKRIPSI KERJA

  1. Bertanggungjawab untuk memandu, merancang dan membangunkan inovasi produk selaras dengan objektif utama Bank untuk mencapai keuntungan produk dihajatkan PKS.
  2. Terus memastikan yang menarik dan kompetitif yang menawarkan pakej produk di pasaran.
  3. Mengenal pasti peluang-peluang baru dan kesedaran di pasaran dan pembangunan industri trend terkini untuk meningkatkan pertumbuhan yang lebih rendah daripada Bank.
  4. Menyelia kepada tambahan dan kajian semula prosedur perniagaan terkini dan proses mengikut keperluan perniagaan.
  5. Merumuskan dan melaksanakan pengekalan dan penggunaan pelanggan strategi kompetitif untuk memandu dan membangunkan keuntungan SME Bank dan Perkhidmatan Kewangan Komuniti (CFS) perniagaan.
  6. Bertanggungjawab untuk membangun dan memastikan pelaksanaan kempen pemasaran dan strategi untuk memacu pertumbuhan perniagaan.
  7. Terkemuka dan menyusun strategi di profil pelanggan RSME pendekatan segmen strategik dan pengekalan pelanggan.
  8. Bertanggungjawab untuk membangunkan dan melaksanakan strategik A & P dan Pemasaran untuk mewujudkan kesedaran awam yang hebat mengenai produk dan perkhidmatan RSME dan mendekati masyarakat RSME disasarkan.
  9. Bekerjasama dengan rakan niaga strategik yang lain secara dalaman dan luaran dalam membangunkan dan melaksanakan yang terbaik dalam kelas cadangan jualan.

KELAYAKAN

  1. Pengalaman minimum 5 tahun dalam pembangunan produk dan mempunyai pemahaman yang baik akhir-ke-akhir proses.
  2. Pengalaman dalam Pemasaran dan Pelanggan Analisis / Segmentasi adalah satu kelebihan.
  3. Mempunyai rasa ingin tahu dan minda analitikal dalam mendapatkan maklumat lanjut dan kejelasan proses. Menunjukkan tanggungjawab peribadi dan akauntabiliti untuk menyampaikan keputusan yang dikehendaki dalam tempoh masa yang dijangkakan.
  4. Keupayaan untuk merumuskan idea-idea baru, menyesuaikan atau memanfaatkan idea-idea yang sedia ada untuk menyelesaikan masalah dan berfikir jauh ke hadapan untuk peluang baru.
  5. Kemahiran yang sangat baik interpersonal dan pengurusan manusia, dapat berinteraksi dengan orang-orang di semua peringkat.
  6. Aptitude motif, memberi inspirasi dan membawa pasukan dalam kepelbagaian yang luas dan suasana budaya.
  7. Kesedaran kewangan dan kefahaman mengenai pengurusan kewangan dan mempunyai keupayaan untuk membangunkan, strategi dan bekerja dalam garis panduan belanjawan.

CARA MEMOHON



  1. Sila kunjungi pautan:http://goo.gl/VUUDtZ
  2. Pilih Kerjaya dimaksud
  3. Klik Apply Now(Bahagian bawah)
Demikian maklumat kerja kosong terkini semoga berfaedah.
Rujukan
Previous
Next Post »
Thanks for your comment