JAWATAN KOSONG TERKINI PERBADANAN NASIONAL (PNS) BERHAD TARIKH TUTUP 16 DISEMBER 2015

Kerja Kosong Terkini PNSIklan jawatan Kosong terkini datang dari PNS atau Perbadanan Nasional Berhad. dimana PNS telah ditubuhkan pada November 1969 sebagai sebuah syarikat milik penuh kerajaan untuk melaksanakan resolusi pada Kongres Ekonomi Bumiputera Kedua. Antara pemegang saham utama termasuk adalah Kementerian Malaysia Kewangan, Bank Negara Malaysia (Bank Negara Malaysia) dan Bank Bumiputera Malaysia Berhad. Pernas telah diletakkan di bawah asas yang kukuh yang dipengerusikan oleh Tengku Razaleigh Hamzah (1970-1974) yang pernah menjadi Menteri Kewangan dari tahun 1976 hingga 1984.


Dengan latar belakang penyertaan miskin dan sangat rendah Bumiputera dalam sektor swasta dan industri pada masa itu, prinsip PERNAS 'adalah untuk:
  1. untuk memasukkan aku janji yang akan membawa pulangan ekonomi yang tinggi,
  2. apabila menjalinkan usaha sama, PERNAS adalah untuk menjadi pemegang saham majoriti dengan mengawal faedah sepanjang operasi,
  3. Bumiputera adalah untuk diambil kerja di semua peringkat operasi dan usaha.
8 anak-anak syarikat telah ditubuhkan di bawah PERNAS untuk mencapai objektifnya. Malaysia National Insurance Berhad (MNI) telah ditubuhkan pada April 1970. Terdapat diikuti semasa 1971 Pernas Construction Sdn. Bhd., Pernas Engineering Sdn. Bhd., Dan Pernas Securities Sdn. Bhd. Kemudian datang Pernas Mining Sdn. Bhd (1973) dan Pernas Edar Sdn Bhd (1974).
Tengku Razaleigh Hamzah adalah di tengah-tengah apa yang dikenali sebagai kemelut Haw Par daripada pertengahan 1970-an, bekerja dengan Haw Par Brothers International Ltd yang berpangkalan di Singapura, maka satu cabang daripada empayar British roda-peniaga Jim Slater, untuk memperoleh kawalan London Tin Company, konglomerat timah British terkawal, dan Sime Darby perladangan konglomerat.  Ini dapat dicapai melalui satu siri kompleks urus niaga yang mana PERNAS akan berakhir sebagai pemegang saham terbesar kedua-duanya. Ia gagal apabila Singapura dituduh Haw Par penyelewengan kewangan dan kemudiannya dipenjarakan seorang eksekutif kanan dan kepala, Donald Watson, melarikan diri ke Ireland.
Tetapi ia terbukti halangan kekal lama untuk Tengku Razaleigh Hamzah. Dalam masa dua tahun, saham dan proksi pertempuran dirancang oleh bank saudagar Rothschild - yang juga merupakan pemilik sebahagian daripada Bumiputera Merchant Bankers - membawa Sime Darby di bawah kawalan Malaysia dan ibu pejabat dipindahkan ke Kuala Lumpur. Kawalan London Tin Syarikat telah dibeli tahun yang sama. Dalam satu lagi rampasan kuasa pada tahun 1979, wang Malaysia membuat "serbuan subuh" gergasi perladangan British, Kumpulan Guthrie Bhd, yang merampas syarikat itu daripada kawalan British; kebanyakan ladang-ladang milik British yang lain tidak lama lagi diikuti.
Kini PNS membuka kekosongan Jawatan seperti berikut:

JAWATAN KOSONG TERKINI PERBADANAN NASIONAL BERHAD TARIKH TUTUP 16 DISEMBER 2015

EXECUTIVE PROJECT COORDINATOR-KUALA LUMPUR

KELAYAKAN

  1. Memiliki ijazah dalam Perakaunan, Kewangan atau dalam bidang berkaitan.
  2. 3 tahun pengalaman bekerja.
  3. Mampu untuk menetapkan keutamaan dan bekerja secara bebas dengan pengawasan minimum.
  4. Mempunyai kemahiran interpersonal dan komunikasi yang kukuh dalam menulis dan berbicara Inggeris dan Bahasa Malaysia.
  5. Fleksibel, yakin dan positif pelupusan dengan baik tanggungjawab.
  6. Mahir dengan pejabat Microsoft (Excel / Word/ Power Point).

EXECUTIVE, DATA MANAGEMENT & RESEARCH

KELAYAKAN

  1. Calon perlu mempunyai sekurang-kurangnya Ijazah Sarjana Muda dalam bidang Perakaunan, Kewangan, atau dalam bidang berkaitan.
  2. Sekurang-kurangnya 6 tahun pengalaman bekerja dalam bidang yang diperlukan untuk jawatan tersebut.
  3. Kemahiran analitikal kukuh dengan perintah yang sangat baik secara lisan dan bertulis Bahasa Inggeris.
  4. Lakukan adalah menjalankan penyelidikan dan menyediakan maklumat strategik mengenai tinjauan ekonomi, bidang pertumbuhan berpotensi / baru muncul, pembangunan keusahawanan, aktiviti pelaburan, dan lain-lain sebagai input untuk perancangan, pembangunan dan pelaksanaan program atau projek.
  5. Sedikit pemahaman tentang ekonomi dunia, biasa dengan penyelidikan industri dan pengumpulan maklumat.
  6. Mampu untuk menetapkan keutamaan dan bekerja secara bebas dengan pengawasan minimum.
  7. Penyelidikan dan menulis Cemerlang kualiti yang diperlukan untuk jawatan ini.

JUNIOR EXECUTIVE FRANCHISE DEVELOPMENT DEPARTMENT

syarat-syarat:

  1. Memiliki Diploma Perakaunan, Kewangan atau dalam bidang berkaitan.
  2. Sekurang-kurangnya 2 tahun  pengalaman bekerja dalam bidang berkaitan diperlukan untuk jawatan ini.
  3. Sebaik-baiknya Eksekutif Junior pengkhususan dalam Perkeranian / Sokongan Pentadbiran atau setaraf.
  4. Kedudukan Sepenuh Masa (percuma).
TARIKH TUTUP : 16 DISEMBER 2015 

CARA MEMOHON



  1. Sila Klik Pautan : http://goo.gl/aM0pQI
  2. Pilih Kerjaya tersedia
  3. Klik Apply This Job (Bahagian Bawah) 
Previous
Next Post »
Thanks for your comment