1 JAWATAN KOSONG SIRIM BERHAD TARIKH TUTUP 09 SEPTEMBER 2015

1 Kerja Kosong Terkini SIRIM Berhad Tarikh tutup 14 Jun 2015. SIRIM Berhad adalah sebuah syarikat milik penuh Kerajaan Malaysia di bawah Kementerian Kewangan Diperbadankan. Dengan lebih daripada empat puluh tahun pengalaman dan kepakaran, SIRIM telah jentera kerajaan yang diberi mandat untuk penyelidikan dan pembangunan teknologi, dan juara kebangsaan yang berkualiti. SIRIM telah sentiasa memainkan peranan penting dalam pembangunan sektor swasta di negara ini. Kita memberikan tumpuan kepada yang menemui dan membangunkan teknologi baru untuk membantu daya saing pelanggan melalui kualiti dan inovasi. Dengan memanfaatkan kepakaran dan pengetahuan asas kami, perniagaan kecil dan sederhana bekerjasama dengan saintis harian kami dalam usaha mereka untuk penambahbaikan dalam sektor pembuatan, teknologi dan perkhidmatan.


Bersama-sama dengan rakan-rakan industri kami, SIRIM Berhad telah membolehkan produk dan perkhidmatan Malaysia untuk menerima pengiktirafan dalam kualiti dan inovasi di seluruh dunia. Dengan terus mencipta semula cara kita melakukan sesuatu, kita memastikan bahawa kita kekal didorong oleh pasaran, fleksibel, kos efektif dan responsif kepada pelanggan kami.

SIRIM Berhad adalah sebuah entiti korporat yang mantap yang bertanggungjawab untuk memimpin dan meningkatkan teknologi dan kualiti di Malaysia. SIRIM Berhad segera mencari profesional yang berkelayakan dan dinamik yang bersedia untuk kerjaya yang mencabar untuk menyertai SIRIM berhad sebagai:

1 JAWATAN KOSONG SIRIM BERHAD TARIKH TUTUP 09 SEPTEMBER 2015

METROLOGIST
MECHANICAL METROLOGY SECTION &  THERMOPHYSICAL METROLOGY SECTION
NATIONAL METROLOGY LABORATORY 
(PLACEMENT:  SEPANG, SELANGOR)

   

Responsibilities:

  1. Undertake the technical activities relating to the provision of calibration and measurement services. 
  2. Operate and maintain specific facilities/equipment according to QMS ISO/IEC 17025 and implement TQM/OSHE for quality and productive services.
  3. To prepare and document appropriate calibration and measurement standards maintenance procedures within quality management system and assist in the maintenance of the system and working standards.
  4. To assist in the coordination of laboratory proficiency testing programmes for accredited laboratories and participate in similar programmes organised regionally at the appropriate levels.
  5. To assist in the development of new and upgrading of existing standards and facilities to meet the measurement needs of the country.
  6. To participate in relevant collaborative research activities undertaken by the laboratory.

Requirements :

  1. Possess a minimum basic degree in Science (Physics) or Engineering (Mechanical /Electrical/Manufacturing).
  2. Have knowledge on the measurement and calibration and quality management system ISO/IEC 17025.
  3. Good knowledge on Microsoft Office.

CARA MEMOHON 


1. Sila Login di laman resmi http://goo.gl/vSUCoA
2. Jika belum terdaftar sila :
  1. Daftar sebagai Ahli (Klik pada Pengguna Baru?)
  2. Untuk Masuk, input NEW IC dan kata laluan.
  3. Memohon Jawatan Kosong: Pilih Menu Permohonan -> Jawatan Kosong
 Sila kunjungi laman resmi di : http://goo.gl/vSUCoA

Previous
Next Post »
Thanks for your comment