JAWATAN KOSONG TERKINI FOOTBALL ASSOCIATION OF MALAYSIA TARIKH TUTUP 02 JANUARI 2016

Kerja Kosong Terkini Football Association of MalaysiaIklan jawatan kosong terkini datang dari FAM dimana FAM mempunyai history bahwa Bola sepak tiba di Tanah Melayu dengan British. Penduduk tempatan tidak lama lagi meningkat permainan, dan tidak lama lagi ia sukan terkemuka di negara ini. Menjelang akhir abad ke-19, bola sepak adalah salah satu tiang tengah yang paling kelab sukan di Tanah Melayu. Tetapi ia tidak berstruktur. Malah apabila Selangor Amatur Football League terbentuk pada tahun 1905 - yang memastikan pentadbiran yang sempurna dan organisasi - pertandingan hanya terhad kepada kelab-kelab di kawasan Kuala Lumpur. Pada tahun 1921, kejohanan kebangsaan yang memaparkan semua negeri-negeri yang membentuk Tanah Melayu telah dimulakan. Pertandingan, yang dikenali sebagai Piala Malaya (kemudiannya dinamakan Piala Malaysia pada tahun 1963), telah berterusan sejak itu, kecuali pada tahun-tahun peperangan.

Pada tahun 1926 Amatur Selangor Football League ditubuhkan, dan pada tahun 1936 Persatuan Bola Sepak Selangor telah ditubuhkan dan persatuan ini tidak lama lagi mula menganjurkan kejohanan dan ini diilhamkan negeri-negeri lain di Tanah Melayu untuk mengikut jejak.
Pada tahun 1920, kapal perang HMS Malaya yang melawat negara ini. Selepas melibatkan pembangkang tempatan dalam bola sepak dan ragbi, pegawai-pegawai dan orang-orang yang HMS Malaya telah memilih untuk memperingati perlawanan dengan menyampaikan trofi untuk pertandingan tahunan dalam kedua-dua ragbi dan bola sepak di Tanah Melayu.
Pada tahun 1926, Persatuan Bola Sepak Perak, Selangor, Negeri Sembilan, Melaka dan Singapura Amatur Football Association, datang bersama-sama untuk membentuk Persatuan Bola Sepak Malaya (MFA), untuk meletakkan pasukan Malayan menentang pasukan Australia yang melawat Singapura pada tahun itu .Pada tahun 1933, MFA telah dihidupkan semula untuk membentuk Persatuan Bola Sepak Malaya (FAM). Pada mulanya, FAM telah berpangkalan di Singapura. Ia adalah terutamanya bertanggungjawab untuk pengendalian pertandingan Piala Malaya. Kejohanan tahunan dimainkan mengikut garisan antara negeri merupakan satu kejayaan besar. Presiden pertama FAM ialah Sir Andrew Caldecott diikuti oleh MB Shelley, Dr. J.S. Webster, S.D. Scott, R. Williamson dan Adrian Clark, yang berkhidmat sehingga 1940 sebelum Eropah pergi perang skala penuh dengan Jerman. Pada tahun 1940, kawalan FAM berpindah dari Singapura ke Tanah Melayu, dengan AR Singham menjadi setiausaha Asia pertama pada tahun 1941.
Presiden pertama FAM selepas perang adalah J. E King, diikuti oleh HP Byson, dan kemudian Dr. C Rawson, yang berkhidmat selama dua tahun sebelum mengosongkan untuk personaliti pernah bukan British yang pertama untuk mengambil alih tampuk pentadbiran. Pada tahun 1951, Tunku Abdul Rahman (yang menjadi Perdana Menteri Malaysia yang pertama) menjadi Presiden FAM. Ia adalah di bawah Tunku Abdul Rahman bahawa bola sepak di Malaysia memasuki fasa seterusnya, dengan FAM mengambil peranan yang lebih besar daripada hanya menjadi tulang belakang dalam organisasi Piala Malaysia. FAM telah diserapkan sebagai salah satu daripada 14 ahli pengasas Persekutuan Bola Sepak Asia (AFC) pada tahun 1956, sebelum menjadi anggota penuh FIFA dua tahun kemudian. Cinta Tunku Abdul Rahman untuk permainan merupakan pemacu utama yang menyebabkan pembinaan Stadium Merdeka dan pada tahun 1957 ia menjadi tanah suci untuk semua rakyat Malaysia apabila ia adalah tempat yang dipilih untuk mengumumkan kemerdekaan Malaysia dari Britain. Ia juga memberi isyarat kelahiran Pestabola Merdeka (Pestabola Merdeka), yang adalah untuk tujuan dan maksud bahagian tengah sambutan kemerdekaan. Pesta Bola Merdeka terbukti menjadi satu kejayaan besar, inspirasi acara sama seperti kejohanan Jakarta Ulang tahun, Piala Raja Thailand dan Piala Presiden di Korea Selatan. Kejohanan sulung maka pertandingan bola sepak terkemuka di Asia telah dimenangi oleh Hong Kong.
Walau bagaimanapun, Malaya memenangi gelaran tiga tahun berturut-turut, pada tahun 1958 dan pada tahun 1959, dan berkongsi dengan Korea Selatan pada tahun 1960. Negara ini layak ke 1972 Summer Olimpik di Munich dan 1980 Moscow Sukan Olimpik. Berikutan perubahan dalam nama kepada Persatuan Bola Sepak Malaysia pada awal 1960-an, Tunku Abdul Rahman terus memainkan peranan yang besar dalam pembangunan permainan melalui pelbagai pertandingan belia. Mengikuti pemergiannya pada tahun 1974, tampuk FAM telah diambil alih oleh Perdana Menteri Malaysia kedua, Tun Abdul Razak, yang berkhidmat untuk hanya satu tahun. Jawatan itu kemudiannya diisi oleh Tan Sri Datuk Seri Setia Raja Hamzah Haji Abu Samah pada tahun 1976, yang merupakan Menteri Perdagangan dan Industri pada masa itu. Antara tahun 1976 dan 1984, pelbagai aktiviti bola sepak telah diperkenalkan di bawah Tan Sri Datuk Seri Raja Hamzah, dan bola sepak Malaysia mencecah ketinggian baru dalam arena antarabangsa selepas dilantik sebagai presiden AFC. FAM memasuki era baru pemodenan dan profesionalisme apabila Duli Yang Maha Mulia Sultan Pahang, Sultan Haji Ahmad Shah mengambil alih. Duli Yang Maha Mulia adalah penting dalam pertumbuhan bola sepak di era baru dengan pengenalan liga semi-pro pada tahun 1989 sebelum permainan pergi profesional sepenuhnya beberapa tahun kemudian. Antara mata yang tinggi dalam bola sepak Malaysia di bawah Duli Yang Maha Mulia adalah kejayaan hosting 1997 FIFA Kejohanan Remaja Dunia, serta penganjuran Liga Perdana Inggeris, yang telah dipanggil Liga Malaysia (Liga M) sejak tahun 2004. Semasa zaman kegemilangan bola sepak Malaysia pada 1970-an dan 80-an, nama-nama seperti Mokhtar Dahari, Santokh Singh dan Soh Chin Aun akan menyerang takut dalam pasukan di seluruh Asia.
Kini FAM membuka kekosongan jawatan terkini seperti berikut ini :-

JAWATAN KOSONG TERKINI FOOTBALL ASSOCIATION OF MALAYSIA TARIKH TUTUP 02 JANUARI 2016



MARKETING EXECUTIVE (DESIGN & PRODUCT DEVELOPMENT)

SELANGOR

Tanggungjawab:

  1. Penyelidikan dan memahami pasaran, trend reka bentuk produk dan pesaing analisis
  2. Membangunkan konsep produk dan reka bentuk
  3. Bekerjasama dengan rakan kongsi untuk membangunkan produk-produk berkualiti dan penempatan monitor dan pengedaran produk
  4. Mengurus pengeluaran bahan-bahan pemasaran, termasuk risalah, poster, surat berita, e-surat berita dan DVD.
  5. Bekerja dengan pasukan pemasaran untuk memastikan pelaksanaan strategi pemasaran jangka pendek dan jangka panjang ke arah mencapai jualan yang dirancang, keuntungan dan objektif bahagian pasaran.

KELAYAKAN

  1. Passion mendalam untuk Bola Sepak Malaysia
  2. Ijazah universiti di pemasaran, perniagaan atau disiplin lain yang berkaitan
  3. Berpengalaman dan mahir dalam konsep produk dan pembangunan reka bentuk
  4. Calon lebih dengan Pengalaman dan Rangkaian dalam Industri Sukan Runcit
  5. Mahir dalam Photoshop dan Illustrator
  6. Kemahiran dalam Microsoft Office,
  7. Komunikasi dan kemahiran persembahan yang kuat, dengan pemikiran analitikal pepejal

TEMPAT KERJAYA

Wisma Fam Jalan SS 5a/9 Ss 5 Petaling Jaya Selangor Malaysia.

CARA MEMOHON KERJAYA TERKINI FAM

  1. Sila klik pautan berikut: http://goo.gl/ctb5li
  2. Pilih Kerjaya dipili
  3. Klik Button Apply This Job Bahagian Bawah
Demikianlah Jawatan Kosong Terkini FAM semoga berfaedah.
RUJUKAN
Previous
Next Post »
Thanks for your comment