JAWATAN KOSONG TERKINI SAMSUNG MALAYSIA ELECTRONICS SDN BHD TARIKH TUTUP 06 APRIL 2016

Kerja Kosong Terkini SME samsung Malaysia ElktronikIklan kerjaya terkini datang dari Samsung Malaysia Electronic yang mana Samsung Electronics Co., Ltd. ialah syarikat elektronik multinasional Korea Selatan yang beribu pejabat di Suwon, Korea Selatan.Ia adalah anak syarikat utama Kumpulan Samsung, merangkumi 70% daripada pendapatan kumpulan itu pada tahun 2012,  dan telah di dunia terbesar syarikat teknologi maklumat oleh pendapatan sejak tahun 2009. Samsung Electronics mempunyai kilang pemasangan dan rangkaian jualan di 80 buah negara dan menggaji sekitar 370,000 orang.Sejak tahun 2012, Ketua Pegawai Eksekutif adalah Kwon Oh-Hyun. Samsung telah lama menjadi pengeluar utama komponen elektronik seperti bateri lithium-ion, semikonduktor, cip, memori flash dan peranti cakera keras untuk pelanggan seperti Apple, Sony, HTC dan Nokia. Dalam tahun-tahun kebelakangan ini, syarikat itu telah dipelbagaikan kepada elektronik pengguna. Tidak dalam petikan diberikan] Ia adalah pengeluar terbesar di dunia telefon bimbit dan telefon pintar didorong oleh populariti Popular Samsung Galaxy peranti. Syarikat ini juga vendor utama komputer tablet, terutamanya Android berkuasa Samsung Galaxy Tab pemungutannya, dan secara umumnya dianggap sebagai merintis pasaran phablet melalui Nota keluarga Samsung Galaxy peranti. 

Samsung telah menjadi pengeluar terbesar di dunia panel LCD sejak tahun 2002, pengeluar televisyen terbesar di dunia sejak 2006, dan pengeluar terbesar dunia bagi telefon mudah alih sejak tahun 2011. Samsung Electronics pelarian Apple Inc sebagai syarikat teknologi terbesar di dunia dalam 2011 dan merupakan sebahagian utama ekonomi Korea Selatan. Pada bulan Jun 2014 Samsung menerbitkan Tizen OS dengan yang baru Samsung Z.
Kini SME membuka kekosongan jawatan seperti berikut ini :

JAWATAN KOSONG TERKINI SAMSUNG MALAYSIA ELECTRONICS SDN BHD TARIKH TUTUP 06 APRIL 2016

Channel Marketing, Assistant Manager-KUALA LUMPUR

JOB DESCRIPTION

  • Collaborate with Product Managers to develop and implement channel / consumer programs which are in line with overall product strategy, leading to the achievement of the product's marketing plans and business KPI
  • Work closely with Field Force and Retail team to derive trade strategies and approaches to improve both product and brand visibility at the trade
  • Recommend right type of POSM and quantity for generic display, launches or campaigns to engage with shoppers
  • Review and derive merchandising guidelines to merchandise products and work with field force to achieve best in class and consistency display at trade
  • Work with product team to develop launch programs for trade
  • Develop, review and update on Retail index Standard quarterly to ensure it is align with business strategy
  • Prepare Trade Presenter for major product launches and guide sales team on presenting to dealers
  • Develop Monthly Cycle Bulletin to brief and update field force on merchandising, new product launches timeline, POSM placement and availability
  • Compilation of weekly retail management and other business report

REQUIREMENTS

  • Candidate must possess at least a Bachelor's Degree Marketing, and Business Studies/Administration/Management, Economics or equivalent.
  • At least 8 year(s) of marketing / trade marketing managerial experience in consumer / FMCG industry
  • Good knowledge in Microsoft Excel and Power Point
  • Strong analytical and good negotiation  skill
  • Highly adaptable and able to work independently.

JAWATAN KOSONG TERKINI SAMSUNG MALAYSIA ELECTRONICS SDN BHD TARIKH TUTUP 10 MAC 2016

SME mempelawa warganegara Malaysia dengan senarai jawatan kosong terkini seperti berikut:- 
  • CRM & E-Commerce Manager / Assistant Manager
  • Sales Admin Support - Immediate Hiring (6+6 months contract)
  • Consumer Marketing Assistant Manager - Immediate Hiring
  • Mobile Payments Technical
  • Channel Sales Analyst
  • ETC

CARA MEMOHON


  1. Sila kunjungi pautan berikut: http://goo.gl/HTt73k
  2. Pilih Kerjaya yang anda minati
  3. Klik Apply This Job (Bahagian bawah)

Product Trainer, Manager - KUALA LUMPUR (TARIKH TUTUP 12 FEBRUARI 2016)

DESKRIPSI KERJA

  1. Merancang belanjawan jabatan / fungsi latihan, kos ramalan nombor perwakilan sebagaimana yang dikehendaki oleh perancangan dan belanjawan sistem organisasi.
  2. Mengurus dan mengawal perbelanjaan jabatan dalam belanjawan bersetuju
  3. Berhubung dengan pengurus fungsi / jabatan berkenaan untuk memahami semua aspek dan keperluan latihan dan pembangunan kakitangan perlu, dan untuk memastikan mereka dimaklumkan sepenuhnya latihan dan pembangunan kakitangan objektif, tujuan dan pencapaian
  4. Menghasilkan strategi latihan dan pelan untuk memenuhi keperluan latihan dan pembangunan, dan menguruskan latihan penghantaran, pengukuran dan susulan yang perlu.
  5. Menilai keperluan latihan yang berkaitan untuk individu dan organisasi kakitangan, selepas berunding dengan pengurus laporan termasuk kaedah penilaian dan sistem pengukuran melibatkan.
  6. Kursus-kursus latihan reka bentuk dan program yang diperlukan untuk memenuhi keperluan latihan, atau menguruskan aktiviti ini melalui pembekal luar (s).
  7. Mengadakan tempat latihan, logistik, pengangkutan, penginapan seperti yang diperlukan untuk mencapai kehadiran latihan yang cekap dan penghantaran.
  8. Merancang dan menyediakan kursus latihan peribadi di mana perlu untuk menambah yang disediakan secara luaran atau dalaman oleh orang lain.
  9. Mengatur penyelenggaraan semua peralatan dan bahan-bahan yang berkaitan dengan penyampaian perkhidmatan yang berkesan dan pengukuran latihan yang diperlukan.
  10. Memantau dan melaporkan aktiviti, kos, prestasi, dan sebagainya, seperti yang dikehendaki.
  11. Tinggal dimaklumkan tentang kemahiran dan kelayakan tahap yang diperlukan oleh kakitangan untuk prestasi yang berkesan, dan menyediakan cadangan kepada pengurus pelaporan.
  12. Membangunkan diri, dan mengekalkan pengetahuan dalam bidang yang berkaitan pada setiap masa.
  13. Memastikan semua aktiviti latihan dan bahan-bahan bertemu dengan keperluan organisasi dan dasar berkanun, termasuk kesihatan dan keselamatan, ketentuan undang-undang, tugas am penjagaan dan pekerjaan undang-undang.

Syarat-syarat:

  1. Pemegang Ijazah minimum dalam disiplin yang berkaitan
  2. Sekurang-kurangnya lapan (8) tahun pengalaman dalam menyediakan produk dan jualan latihan.
  3. Calon-calon dari Retails, FMCG, CE atau Industri Insurans adalah digalakkan untuk memohon
    Mahir dalam pertuturan dan penulisan Bahasa Inggeris. Boleh bertutur dalam dialek Cina akan ditambah kelebihan.
  4. Cemerlang dalam komunikasi dan kemahiran persembahan
  5. Pemain pasukan dan bersedia untuk perjalanan.
  6. Mesti mempunyai kenderaan sendiri.
  7. Kepimpinan yang baik dan kemahiran interpersonal

CARA MEMOHON KERJAYA



  1. Sila Kunjungi pautan berikut: http://goo.gl/KKbULH
  2. Pilih Kerjaya dimaksud
  3. Klik Apply Now
 Rujukan

JAWATAN KOSONG TERKINI SAMSUNG MALAYSIA ELECTRONICS SDN BHDTARIKH TUTUP 07 JANUARI 2016

Supply Chain Planner-Kuala Lumpur

DESKRIPSI KERJA

  1. Mengkaji sejarah trend jualan, pemandu permintaan penyelidikan, menyediakan data ramalan, membangunkan model ramalan statistik dan menilai keputusan ramalan.
  2. Menyelaras aktiviti penyelidikan berfungsi silang untuk mendamaikan perbezaan yang ketara dan memperbaiki model ramalan untuk mencerminkan jualan dikemaskini dan andaian pemasaran.
  3. Berinteraksi dengan jualan untuk memahami pemandu ramalan permintaan dan untuk memastikan maklumat terkini dan tepat digunakan
  4. Menganalisis trend dalam data pelanggan. Membuat pemerhatian mengenai corak perniagaan yang luar biasa. Menyiasat punca isu
  5. Mengesyorkan cara-cara untuk menambah baik proses, alat dalaman, dokumentasi dan teknologi untuk membuat aliran kerja harian yang stabil dan bebas daripada kesilapan

KELAYAKAN

  • Calon perlu mempunyai sekurang-kurangnya Ijazah Sarjana Muda, Diploma Siswazah, Ijazah Profesional, Ekonomi, Pengajian Perniagaan / Pentadbiran / Pengurusan atau setaraf.
  • Sekurang-kurangnya 5 tahun pengalaman bekerja dalam bidang berkaitan diperlukan untuk jawatan ini.
  • Pengalaman dalam pengurusan operasi dan sistem operasi reka bentuk
  • 2 tahun kedudukan kontrak boleh diperbaharui.

Key Account Specialist (B2B Telco Operator) - Assistant Manager-Kuala Lumpur

DESKRIPSI KERJA

  1. Tumbuh peranti dan jualan penyelesaian lain dengan mengenal pasti pengendali mudah alih utama untuk meneruskan kepimpinan dalam bahagian dalaman Samsung dalam pengendali yang dikenal pasti.
  2. Mengenal pasti, membangun dan membina hubungan dengan pihak berkepentingan utama, dan bersama-sama memacu program disatukan dan strategi yang berdasarkan kekuatan dan kelemahan pengangkut.
  3. Memantau dan mengesan kemajuan penempatan Pembawa dengan setiap program.
  4. Menjalankan dan melaksanakan program dan strategi penyelesaian GTM dengan integriti dan kecekapan.
  5. Mengetuai dan memacu penyelesaian bersepadu untuk produk Samsung dengan pasukan perusahaan Pembawa dengan menangani keperluan pengguna akhir.
  6. Mengumpul dan menganalisis semua gambaran Pembawa masing (prestasi perniagaan) untuk meletakkan penyelesaian dan strategi khusus untuk memenuhi kuota keseluruhan pasukan.
  7. Membangunkan hubungan dengan Produk serta pasukan Pemasaran Pembawa untuk bekerja rapat dengan pasukan Samsung Enterprise untuk mencapai hubungan yang saling menguntungkan.
  8. Kereta api dan rangkaian produk Samsung Enterprise dan penyelesaian kepada Pengurus Akaun Pembawa dan rakan-rakan perniagaan.

KELAYAKAN

  1. Calon perlu mempunyai sekurang-kurangnya Ijazah dan min. 8 tahun pengalaman
  2. Key pengalaman jualan akaun dan pengurusan perhubungan kemahiran.
  3. Mempunyai pengetahuan teknikal dan teknologi
  4. Kemahiran persembahan yang kuat untuk kakitangan peringkat pengurusan
  5. Keupayaan untuk berfikir di luar kotak dan bekerja dalam proses PKS
  6. Pengalaman yang berkaitan yang bekerja di syarikat telekomunikasi atau industri berkait rapat.
  7. Diperbaharui 2 tahun kedudukan kontrak disediakan
  8. Lebih suka calon dapat memulakan kerja dalam masa yang singkat

CARA MEMOHON


  1. Sila kunjungi pautan berikut: http://goo.gl/HTt73k
  2. Pilih Kerjaya yang anda minati
  3. Klik Apply This Job (Bahagian bawah)
 Untuk maklumat detail sila kunjungi pautan berikut: http://goo.gl/HTt73k
Previous
Next Post »
Thanks for your comment