JAWATAN KOSONG TERKINI KOPERASI SHAMELIN TARIKH TUTUP 14 APRIL 2016

Kerja kosong terbaru koperasi Shamelin. Koperasi Shamelin Berhad, atau lebih dikenali sebagai SHAMELIN, adalah sebuah koperasi berdaftar yang ditubuhkan pada 13 April 1971 dengan tujuan untuk meningkatkan kepetingan ekonomi anggota-anggotanya mengikut prinsip-prinsip koperasi. Sehingga Disember 2012, SHAMELIN telah mempunyai anggota seramai 22,424 orang dengan syer terkumpul sebanyak RM9,835,153.55. Sejak ditubuhkan SHAMELIN telah melalui beberapa pengelaman pahit getir dalam cubaan untuk mencari dan memantapkan aktiviti-aktiviti ekonomi yang boleh merealisasikan tujuan penubuhan. Antara beberapa cubaan perniagaan yang ceburi yang paling menonjol pada tahun-tahun 70an ialah usaha untuk mengadakan rangkaian kedai runcit diseluruh negara, tetapi kurang berjaya.
Pada awal tahun 80an, SHAMELIN berjaya memperolehi sebidang tanah seluas 135 ekar di Cheras, Kuala Lumpur untuk dimajukan sebagai sebuah taman yang mengandungi bangunan-bangunan kediaman, perdagangan dan perkilangan, yang dikenali sebagai Taman Shamelin Perkasa. Kejayaan memperolehi tanah ini telah memberi peluang kepada SHAMELIN untuk melonjak jauh di dalam arus perdana kegiatan ekonomi negara ketika itu. Pada peringkat awalnya SHAMELIN berjaya mengendalikan perniagaan memajukan hartanah ini dengan baik, namun pada pertengahan tahun 80an, ianya mula menghadapi masalah dan seterusnya projek pembangunan ini terbengkalai. 
Ekoran daripada ini lain-lain perniagaan yang diceburinya turut menghadapi masalah dan SHAMELIN diambang muflis.
Kini Koperasi Shamelin membuka kekosongan jawatan terkini seperti berikut ini:-

JAWATAN KOSONG TERKINI KOPERASI SHAMELINTARIKH TUTUP 14 APRIL 2016

Assistant General Manager-Kuala Lumpur

KELAYAKAN

  • Calon perlu mempunyai sekurang-kurangnya Ijazah Sarjana Muda, Diploma Siswazah, Ijazah
  • Profesional, Kewangan / Perakaunan / Perbankan, Pengajian Perniagaan / Pentadbiran / Pengurusan atau setaraf.
  • Bahasa yang diperlukan: Bahasa Malaysia, Bahasa Inggeris
  • Sekurang-kurangnya 10 tahun  pengalaman bekerja dalam bidang berkaitan diperlukan untuk jawatan ini.
  • Pengurus Kanan sebaik-baiknya yang mengkhusus dalam Kewangan - Kewangan / Pelaburan Perbankan Merchant Korporat atau setaraf.
  • Kedudukan Sepenuh Masa (percuma). 

CARA MEMOHON KERJAYA

Previous
Next Post »
Thanks for your comment