JAWATAN KOSONG KPJ HEALTHCARE BERHAD TARIKH TUTUP 03 APRIL 2016

Kerja Kosong Terkini KPJ Healthcare Berhad (KPJ) Ogos 2015. Maklumat Job Terkini Malaysia sektor Kesihatan swasta memberikan kesempatan kepada anda dengan membuka kekosongan jawatan jururawat. dimana KPJ Healthcare Berhad (KPJ) adalah salah satu daripada penyedia penjagaan kesihatan swasta terkemuka di rantau ini dengan rangkaian 25 hospital di Malaysia, 2 hospital di Jakarta, Indonesia, 1 hospital di Thailand dan 3 persaraan dan kemudahan penjagaan orang tua di Kuala Lumpur, Sibu dan di Brisbane, Australia. Dengan lebih daripada 3,000 katil berlesen, hospital KPJ menawarkan pelbagai jenis perkhidmatan perubatan pakar dan telah merawat lebih daripada 2.8 juta pesakit pada tahun 2014.

SEKILAS KPJ HELATHCARE


KPJ Healthcare Berhad (KPJ), yang disenaraikan di Papan Utama Bursa Malaysia sejak tahun 1994, merupakan penyedia perkhidmatan jagaan kesihatan swasta terkemuka di Malaysia. KPJ mencapai permodalan pasaran sebanyak lebih daripada RM4.05 bilion pada Disember 2014.

Ditubuhkan lebih 33 tahun yang lalu, KPJ kini beroperasi 25 hospital di Malaysia, dua buah hospital di Indonesia, salah satu hospital di Bangladesh dan bahagian yang agak besar di sebuah hospital di Thailand. Pembekal penjagaan kesihatan progresif, KPJ kekal komited untuk melabur dalam memimpin peralatan terkini dan state-of-the-art teknologi perubatan dalam usaha untuk memberikan pengalaman pesakit positif serta meningkatkan hasil perubatan dan pembedahan.

Bersama-sama dengan rangkaian yang kukuh daripada hospital di Malaysia dan rantau ini, KPJ mencatatkan pertumbuhan yang ketara dalam bilangan pesakit dihidangkan. Pada tahun 2014 sahaja, kita berkhidmat lebih daripada 2.8 juta pesakit berbanding 2.7 juta pada tahun sebelumnya. Ini menunjukkan peningkatan kepercayaan pelanggan dalam Kumpulan, seperti yang dibuktikan oleh prestasi operasi dan kualiti inisiatif baik kita.

Tenaga kerja hari ini terdiri daripada lebih daripada 11,000 orang kakitangan yang merangkumi klinikal serta pasukan pengurusan dan pentadbiran. Di samping itu, KPJ mempunyai lebih daripada 1000 pakar-pakar perubatan yang berkhidmat di hospital-hospital di seluruh negara.

Dalam mengembangkan segmen pelancongan kesihatan, strategi pemasaran yang agresif KPJ terus menunjukkan keputusan cemerlang seperti yang kita telah berkembang kehadiran KPJ ke Asia, Timur Tengah dan Afrika Timur.

Selain penjagaan berasaskan hospital, Kumpulan KPJ juga menceburi industri penjagaan kesihatan lain yang berkaitan, terutamanya perkhidmatan Penjagaan Hidup KPJ Kanan dan pendidikan kesihatan. Ini berkembang maju subsektor memegang potensi yang amat besar untuk masa depan, selaras dengan permintaan pengguna yang semakin meningkat.

KPJ menceburi perkhidmatan Penjagaan Hidup KPJ Kanan, melalui pelaburan KPJ di Pusat Kesihatan KPJ Tawakkal di Kuala Lumpur, Sibu geriatrik Kesihatan dan Pusat Kejururawatan di Sibu, dan Jeta Gardens Resort Persaraan di Australia. KPJ Kanan Hidup Perkhidmatan Penjagaan di KPJ Kedua-dua kemudahan berasaskan penjagaan kesihatan mengamalkan pendekatan rawatan moden untuk memenuhi keperluan penduduk yang berumur.

KPJ bukan sahaja menyumbang kepada pembangunan dan pekerjaan profesional penjagaan kesihatan Malaysia, tetapi juga percaya dalam membina asas akademik yang kukuh untuk mereka yang terlibat dalam industri ini. Pada tahun 1991, KPJ telah melancarkan Kejururawatan Putri College (PNC) yang menjadi kolej kejururawatan yang pertama di negara ini yang menawarkan Diploma tiga tahun dalam bidang kejururawatan. Kukuh dalam tekad untuk memenuhi keperluan penjagaan kesihatan berkembang dan kualiti industri itu, PNC telah berkembang dan kini dinaik taraf kepada KPJ Healthcare University College (KPJUC), menawarkan 35 program daripada asas ke peringkat PhD.

Pada tahun 2011, KPJ juga menjadi pembekal swasta yang pertama di Malaysia yang mempunyai Sekolah Perubatan sendiri, dengan menawarkan Program Sarjana Perubatan. Sebilangan besar doktor di bawah Kumpulan juga menyumbang secara aktif kepada pembangunan pakar baru melalui Sekolah Perubatan ini.

KPJ Hospital terus diiktiraf oleh badan akreditasi seperti Persatuan Kualiti Kesihatan (MSQH) dan Suruhanjaya Antarabangsa Bersama (JCI). KPJ juga telah disahkan oleh Sistem Pengurusan Bersepadu (IMS) yang mengintegrasikan dan menekankan Sistem Pengurusan Kualiti (MS ISO 9001: 2000); Alam Sekitar (MS ISO 14001: 2004) dan Keselamatan dan Kesihatan Pekerjaan (OHSAS 18001: 1999) Sistem, serta ISO dan pensijilan SIRIM lain.

Komitmen KPJ untuk standard kualiti dalam penjagaan kesihatan telah tidak mendapat perhatian. Kumpulan telah diberikan dengan beberapa anugerah sepanjang 2014 termasuk Syarikat Terbaik Kepimpinan - Private Healthcare di Malaysia 2014 oleh Anugerah Kecemerlangan IAIR 'dalam Ekonomi Global; Kecemerlangan Malaysia Healthcare IT Pelaksanaan 2014 oleh Frost & Sullivan; rantaian penjagaan kesihatan swasta terbesar di Malaysia 2014 dari Malaysia Book of Records; Syarikat Terbaik HR Asia untuk Bekerja untuk di Asia 2014 oleh Business Media Antarabangsa; Anugerah Kepimpinan Global 2015 dari Persatuan Pembangunan Kepimpinan Amerika. KPJ juga telah diiktiraf atas sumbangan dan usaha dalam melaksanakan waktu kerja anjal, di bawah Program Comeback Kerjaya dimulakan secara bersama oleh Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Pembangunan dan TalentCorp.

Sebagai warga korporat yang bertanggungjawab, KPJ mendekati masyarakat melalui sesi pemeriksaan kesihatan awam, ceramah kesihatan dan acara-acara lain. KPJ terus menyentuh kehidupan yang miskin dan kurang bernasib baik dalam masyarakat melalui pengurusan KPJ daripada inisiatif Klinik Wakaf An-Nur (KWAN). Sejak penubuhan klinik KWAN amal yang pertama di Johor pada tahun 1998, ia telah berkhidmat lebih daripada 1.13 juta pesakit. Hari ini, rangkaian KWAN yang merangkumi sebuah hospital di Johor, 20 klinik di seluruh Malaysia, dan tiga klinik bergerak di Johor dan Selangor.

Masa ini KPJ membuka kekosongan jawatan seperti berikut ini:

JAWATAN KOSONG KPJ HEALTHCARE BERHAD TARIKH TUTUP 03 APRIL 2016

DERMATOLOGIST-KUALA LUMPUR

KELAYAKAN

  • Calon perlu mempunyai sekurang-kurangnya Ijazah Sarjana Muda, Diploma Siswazah, Ijazah Profesional, Sarjana Muda, Perubatan atau setara.
  • Bahasa yang diperlukan : Bahasa Malaysia, Bahasa Inggeris
  • Sekurang-kurangnya 5 tahun  pengalaman bekerja dalam bidang berkaitan diperlukan untuk jawatan ini.
  • Pemohon mestilah bersedia untuk bekerja di KPJ Tawakkal HEALTH CENTRE.
  • Eksekutif Kanan sebaik-baiknya yang pakar dalam Penjagaan Kesihatan - Doktor / Diagnosis atau setara.
  • Full-Time dan kedudukan Part-Time (percuma).

ENDODONTICS (DENTAL)-KUALA LUMPUR

KELAYAKAN:

  • Memiliki Ijazah Sarjana Muda Pembedahan Pergigian atau yang setaraf yang boleh didaftarkan dengan Majlis Pergigian Malaysia.
  • Berdaftar dengan Majlis Pergigian Malaysia yang mempunyai rekod prestasi yang baik.
  • Memiliki ijazah lanjutan pengkhususan yang berkaitan - Sarjana Ijazah / Keahlian Royal College atau setaraf Berdaftar dengan Pakar Daftar Negara 
  • Mempunyai pengalaman minimum ijazah lanjutan 5 tahun menjalankan amalan sebagai seorang pakar dalam bidang yang berkaitan. Memiliki Penuh suatu perakuan pengamalan tahunan yang sah - kedudukan masa
pemohon Faedah dijemput untuk menulis atau memohon melalui talian butiran mereka resume dan sekeping gambar tidak akan dikembalikan kepada:
ADMINISTRATION & TALENT MANAGEMENT SERVICES
KPJ TAWAKKAL HEALTH CENTRE
202A JALAN PAHANG 53000 KUALA LUMPUR
(Attn : Puan Siti Hajar Jonit & Cik Nur E’ezati Md Sofri)
Semua permohonan akan dirawat dalam kerahsiaan yang ketat. Hanya calon-calon yang disenarai pendek akan dihubungi.

CARA MEMOHON KERJAYA

Demikian maklumat kerja kosong Malaysia semoga berfaedah.
Previous
Next Post »
Thanks for your comment