JAWATAN KOSONG BANK HONG LEONG TARIKH TUTUP 06 APRIL 2016 (UPDATE)

Jawatan Kosong Bank Hong Leong 2016Jawatan Kosong berasal dari Bank Hong Leong dimana Hong Leong  adalah salah satu kumpulan perniagaan terbesar di Malaysia dan antarabangsa. Asas yang kuat dan pertumbuhan yang solid dari Kumpulan dikaitkan dengan Kekuatan Visi - Visi Pengerusi dan Ketua Pegawai Eksekutif, Tan Sri Quek Leng Chan. Hari ini, Visi tersebut diwujudkan dan tertanam dalam budaya syarikat Kumpulan, yang berakar kuat pada nilai-nilai teras Kumpulan Kualiti, Keusahawanan, Inovasi, Kehormatan, Sumber Manusia, Unity, Kemajuan dan Tanggung Jawab Sosial.Hong Leong Bank mulai awal yang sederhana pada tahun 1905 di Kuching, Sarawak, Malaysia dengan nama Kwong Lee Mortgage dan Remittance Company dan kemudian pada tahun 1934, dimasukkan sebagai Kwong Lee Bank Ltd .. Pada tahun 1989, namanya diubah MUI Bank, yang beroperasi di 35 cawangan. Pada bulan Januari 1994, Kumpulan memperoleh MUI Bank melalui Hong Leong Kredit Berhad (kini dikenali sebagai Hong Leong Financial Group Berhad). Tonggak ini melihat kelahiran Hong Leong Bank dan pada bulan Oktober tahun yang sama, Hong Leong Bank tercatat di Kuala Lumpur Stock Exchange (sekarang dikenali sebagai Bursa Malaysia).

SEKILAS HONG LEONG BANK

Pada tahun 2004, perniagaan syarikat pembiayaan dari Hong Leong Finance Berhad diambil alih oleh Hong Leong Bank. Dengan lebih dari 100 tahun pengetahuan perbankan dan pengalaman, Hong Leong Bank saat ini mempunyai warisan yang kuat, kedudukan pasaran terkemuka dan francais perniagaan yang diiktiraf dan jenama.

Pada tahun 2011, Hong Leong Bank menyelesaikan penggabungan dengan EON Bank Group. Penggabungan ini secara berkesan menukar Bank menjadi kumpulan perbankan lebih daripada RM145 bilion aset dan perluasan rangkaian 329 cawangan nasional. Dengan rangkaian pengedaran yang luas lebih daripada 300 cawangan, jualan dan pusat-pusat perniagaan di Malaysia, Singapura, Hong Kong, Vietnam dan Kemboja bersama dengan pelbagai komprehensif saluran alternatif dan elektronik termasuk terminal perkhidmatan diri, Hong Leong Call Centre, Hong Leong Online Banking dan Hong Leong Mobile Banking, Hong Leong Bank menjangkau pelanggan di seluruh masyarakat di mana ia beroperasi. Setelah komitmen untuk tetap relevan, Hong Leong Bank juga melancarkan Mach oleh Hong Leong Bank pada tahun 2012, sebuah sub-brand yang menyatukan "batu bata dan klik" untuk menawarkan pelbagai produk dan perkhidmatan baru hidup disasarkan untuk memenuhi keperluan Gen masyarakat Y.

Menjangkau luar pantai Malaysia, pada tahun 2008, Hong Leong Bank merupakan bank Malaysia pertama yang memasuki sektor perbankan China dengan pemilikan saham 20% strategik di Bank of Chengdu Co, Ltd Pada bulan Disember tahun yang sama, Hong Leong Bank menjadi bank pertama di Asia dan hanya Malaysia dan Tenggara untuk diberikan izin untuk menggabungkan dan beroperasi 100% bank umum yang dimiliki sepenuhnya di Vietnam. Pada 2013, Hong Leong Bank bangga melancarkan bank umum yang 100% dimiliki sepenuhnya di Kemboja. Bank juga telah menubuhkan pejabat perwakilan di Nanjing Februari 2014.

JAWATAN KOSONG BANK HONG LEONG TARIKH TUTUP 06 APRIL 2016 (UPDATE)

Executive, MIS-KUALA LUMPUR

KELAYAKAN

  • Ijazah Sarjana Muda Pentadbiran Perniagaan, IT atau equivalent.Preferably pengalaman 1-2 tahun itu, graduan baru digalakkan memohon
  • Pengetahuan dalam Excel, MS Words dan PowerPoint akan menjadi satu kelebihan
  • Baik dalam Bahasa Inggeris kemahiran komunikasi dan penulisan
  • Orang yang baik kemahiran pengurusan

JAWATAN KOSONG BANK HONG LEONG TARIKH TUTUP 10 MAC 2016 (UPDATE)

Hong Leong Bank Mempelawa warganegara Malaysia yang cakap dan terampil dengan senarai kerja kosong terkini seperti berikut:-
  1. Manager Statutory & Regulatory Reporting
  2. Manager Valuation Control, Global Markets Finance
  3. Manager, Internal Audit (Treasury)
  4. Manager – IT Risk Management
  5. etc

CARA MEMOHON



  1. Sila kunjungi pautan berikut: http://goo.gl/L28isB
  2. Pilih kerjaya dimaksud
  3. Klik Apply Now
  4. Tarikh tutup 10 MAC 2016

JAWATAN KOSONG BANK HONG LEONG TARIKH TUTUP 07 JANUARI 2016

Executive, Auto Loan Sales (Penang)

DESKRIPSI KERJA

  1. Untuk mendapatkan perniagaan Pinjaman Auto.
  2. Servis dan meningkatkan hubungan rangkaian / hubungan dengan peniaga kereta
  3. Menilai / menilai dan mencadangkan permohonan kredit bersungguh-sungguh.
  4. Mengambil bahagian dalam kerja berpasukan yang kukuh dan hubungan kerja dengan rakan-rakan pada setiap masa.
  5. Dapatkan peningkatan yang berterusan dalam bidang-bidang berikut untuk meningkatkan untuk meningkatkan kemahiran kerja dan kecekapan: -
  6. Pengetahuan produk
  7. Kemahiran menjual
  8. Daftar Pasaran risikan / pesaing

KELAYAKAN

  1. Diploma / pemegang Ijazah dalam sebarang bidang. Calon-calon yang mempunyai kelayakan SPM tetapi pengalaman telah berkaitan adalah digalakkan untuk memohon.
  2. Mereka yang mempunyai pengalaman dalam industri kereta atau kereta jualan digalakkan untuk memohon.
  3. Bahasa yang diperlukan: Bahasa Malaysia & Bahasa Inggeris. Boleh bertutur bahasa-3 akan menjadi satu kelebihan.
  4. Sanggup bekerja keras ke arah mendapat petunjuk jualan / peluang.
  5. Mesti mempunyai pengangkutan sendiri.

FAEDAH :

  1. HongLeong akan menyediakan latihan kerja anda dan rangkaian peniaga.
  2. Potensi untuk mendapat 5 insentif angka.

CARA MEMOHON



  1. Sila kunjungi pautan berikut: http://goo.gl/mU560Z
  2. Klik Apply This Job (Bahagian Bawah)
Demikian Maklumat Kerjaya terkini Malaysia yang berasal dari Sektor Bank semoga berfaedah.amin
Sumber
Previous
Next Post »
Thanks for your comment