JAWATAN KOSONG DI POS MALAYSIA BERHAD TARIKH TUTUP 31 MAC 2016

Kerja Kosong di Pos Malaysia BerhadIklan Kerjaya terkini datang dari Pos Malaysia Berhad. Pos Malaysia Berhad adalah Syarikat Awam Tersenarai di Papan Utama Bursa Malaysia. Pos Malaysia menggunakan lebih daripada 16,000 orang, di lebih daripada 700 cawangan, mencapai lebih daripada 6 juta alamat servis di seluruh negara yang kedudukan kewangan yang kukuh, Pos Malaysia terus menyerahkan kepada pihak yang berkepentingan dengan prestasi yang baik yang diharapkan daripada Pos Malaysia, tahun dan tahun keluar.

Sejarah Pos Malaysia Berhad boleh dikesan kembali ke awal 1800-an dengan penubuhan perkhidmatan pos yang pertama di Negeri-negeri Selat di Pulau Pinang, Melaka dan Singapura berkembang melalui seluruh Tanah Melayu pada abad ke-20 awal.Surat-surat itu kemudian disampaikan melalui penghantar surat atau utusan khas. Sebaliknya setem pos, bayaran dikutip apabila surat-surat yang diserahkan di Pejabat Pos. Surat disiarkan diberi resit.

Sistem ini kemudian berubah apabila setem India bertindan dengan mahkota dan setem Straits 'bertindan dengan dolar dan sen diperkenalkan pada 1867. Set sulung pertama setem pos diperkenalkan pada 1901. Ia juga bermula sebagai medium untuk penghantaran surat, surat khabar dan dokumen perniagaan. Perkhidmatan pos tidak lama lagi berkembang menjadi pembekal pelbagai perkhidmatan. Ia mula menceburi penghantaran bungkusan, pendaftaran, perkhidmatan insurans, urusniaga wang (wang pos dan kiriman wang) dan pelaburan dana (Simpanan Pejabat Pos Bank).Perkhidmatan pos ketika itu dikenali sebagai Jabatan Perkhidmatan Pos - Jabatan Perkhidmatan Pos (JPA), juga mula mengambil alih pelbagai perkhidmatan bagi pihak jabatan-jabatan Kerajaan. Ia mula mengutip bayaran bil elektrik, jualan lesen anjing, bayaran pencen, jualan lesen televisyen dan lain-lain.
Pada tahun 1992, Pos Malaysia Berhad telah diperbadankan [penjelasan diperlukan] dari JPA. Pada bulan September 2001, Pos Malaysia Berhad telah disenaraikan di Bursa Saham Kuala Lumpur ketika itu (kini dikenali sebagai Bursa Malaysia Berhad) melalui pengambilalihan berbalik yang Philio Allied Berhad mengambil alih status penyenaraiannya. Hari ini, Pos Malaysia mempunyai empat Unit Perniagaan Strategik - Pos Mel, Pos Laju dan Pos Niaga dan Pos antarabangsa - dan lengan logistik akan menyokong operasi penyampaian perkhidmatan teras.
kekosongan Kerjaya Malaysia di Pos Malaysia Berhad adalah seperti berikut ini :-

JAWATAN KOSONG DI POS MALAYSIA BERHAD TARIKH TUTUP 31 MAC 2016

Manager, Solution Architect (Kuala Lumpur - Dayabumi Complex)

KELAYAKAN

  • Calon perlu mempunyai sekurang-kurangnya Ijazah Sarjana Muda dalam bidang komputer/Sains / Teknologi Maklumat atau setara. 
  • Sekurang-kurangnya 7 tahun  pengalaman bekerja dalam bidang berkaitan diperlukan untuk jawatan ini. 
  • Sebaik-baiknya Pengurus yang pakar dalam IT / Komputer - Perisian atau setara. 
  • Disahkan dalam Rangka Kerja Seni Bina Enterprise (TOGAF, Zachman) akan menjadi satu kelebihan. 
  • Mempunyai kemahiran kepimpinan dan komunikasi yang kukuh. Analisis, berorientasikan hasil dan mampu melaksanakan di bawah tekanan.

CARA MEMOHON KERJAYA



  1. Sila kunjungi pautan berikut ini: http://goo.gl/dRBGs8
  2. Pilih kerjaya diatas
  3. Klik Apply Now (bahagian bawah) 
Previous
Next Post »
Thanks for your comment