JAWATAN KOSONG TERKINI JABATAN PERANGKAAN MALAYSIA (PO KAJANG) TARIKH TUTUP 03 MEI 2016

Iklan Kerja Kosong Terkini Kerjaan Jabatan Perangkaan MalaysiaMaklumat kerjaya terkini datang dari Sektor Kerajaan iaitu Jabatan Perangkaan Malaysia. Jabatan Perangkaan Malaysia telah ditubuhkan pada tahun 1949 di bawah Ordinan Statistik 1949 dan kemudiannya dikenali sebagai Biro Statistik. Perangkaan yang dihasilkan pada masa itu terhad kepada perdagangan luar dan pertanian ladang. Pada tahun 1965, nama Biro Statistik telah ditukar kepada Jabatan Perangkaan Malaysia dan beroperasi di bawah peruntukan fungsi dan peranan Statistik 1965. Jabatan telah berkembang di mana data / maklumat yang dikumpul termasuk bidang ekonomi dan juga sosial.

 Jabatan Perangkaan Malaysia merupakan agensi utama kerajaan di bawah Jabatan Perdana Menteri yang diamanahkan dengan tanggungjawab untuk mengumpul, mentafsir dan menyebar perangkaan terkini dan sebenar masa dalam pemantauan prestasi ekonomi negara dan pembangunan sosial.
Ibu pejabat Jabatan ini terletak di Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan, Putrajaya juga mempunyai pejabat di setiap negeri. Pejabat-pejabat Operasi telah ditubuhkan di beberapa negeri bagi mengukuhkan lagi aktiviti pengumpulan data.
Kini Jabatan Perangkaan Malaysia membuka kekosongan kerajaan seperti berikut ini :-

JAWATAN KOSONG TERKINI JABATAN PERANGKAAN MALAYSIA TARIKH TUTUP 03 MEI 2016

Jabatan Perangkaan Malaysia mempelawa warganegara Malaysia untuk:

Pembantu Perangkaan E17

Job Deskripsi:

Bertanggungjawab dalam melaksanakan kerja-kerja berkaitan aktiviti-aktiviti pengumpulan, pemprosesan dan penyebaran data dalam bidang ekonomi makro, perdagangan, kependudukan, demografi, tenaga manusia dan alam sekitar untuk perancangan pembangunan dan pentadbiran negara.

Tempat Kerja :

Negeri :SELANGOR
Daerah :HULU LANGAT

Tarikh Tutup Permohonan :03 Mei 2016
Pekerjaan Ini Sesuai Untuk :Lepasan Sekolah/IPT
Waktu Bekerja :    Normal
Gaji Ditawarkan :RM 1188

PCARA MEMOHON KERJAYA


  1. Sila Kelaman: http://goo.gl/kvc7RG
  2. Cari kolom Cari Majikan dan ketik Jabatan Perangkaan Perak PO kajang
  3. Kemudian klik Hasil Cari Jabatan Perangkaan Perak
    1. Pilih Kerjaya dimaksud dan Mohonlah Secara Online
     Demikian jawatan kosong terkini Perangkaan Malaysia Perak
Previous
Next Post »
Thanks for your comment