JAWATAN KOSONG TERKINI MAYBANK TARIKH TUTUP 19 MAC 2016

Kerja Kosong Terjubu Maybank. Maklumat Kerjaya terkini datang dari Sektor Bank yaitu Maybank. Maybank telah diasaskan oleh ahli perniagaan Malaysia Khoo Teck Puat, yang meninggal dunia pada tahun 2004. Syarikat ini diketuai oleh Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Amirsham Abdul Aziz dari tahun 2002 sehingga Mac 2008 selepas itu beliau dilantik sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang bertanggungjawab Perancangan Ekonomi Unit, jawatan yang dipegang sehingga April 2009. Dato 'Sri Abdul Wahid Omar adalah Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Maybank dari Mei 2008 hingga Jun 2013. Pada 2 Ogos 2013, Datuk Abdul Farid Alias, Timbalan Presiden Maybank dan Ketua Perbankan Global, adalah dilantik sebagai Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Maybank.
Maybank merupakan bank terbesar di Malaysia dengan permodalan pasaran dan jumlah aset dan salah satu bank terbesar di Asia Tenggara, dengan jumlah aset melebihi AS $ 183 bilion dan keuntungan bersih sebanyak AS $ 1920000000 untuk 2014, Maybank juga menduduki tempat 103 dalam The Banker 2014 Top Bank Dunia 1000 (sehingga Julai 2014) dan berada di kedudukan 371 dalam Forbes Global 2000 Syarikat Pelopor (sehingga Mei 2015). Maybank adalah syarikat terbesar tersenarai awam di Bursa Malaysia, bursa saham Malaysia, dengan permodalan pasaran sebanyak AS $ 24400000000 pada 31 Disember 2014. Maybank berada di kedudukan sebagai salah satu Top 20 Bank Paling Kukuh Di Dunia oleh Bloomberg Markets,  Cabang perbankan Islam Maybank, Maybank Islamic, berada di kedudukan sebagai bank Islam terkemuka di Asia Pasifik dan ketiga di dunia dari segi aset.
Rangkaian Maybank merentasi semua 10 negara ASEAN dan negara-negara utama Asia dan pusat-pusat kewangan global dengan rangkaian 2,400 pejabat di seluruh dunia dengan lebih daripada 47,000 pekerja.
Kini May Bank Mempelawa Warganegara Malaysia dengan kekosongan jawatan seperti berikut ini :

JAWATAN KOSONG TERKINI MAYBANK TARIKH TUTUP 19 MAC 2016

Head, Regional Wealth Compliance, Group CFS Compliance, Group Risk - Compliance

Tanggungjawab dan Fungsi Utama:

  1. Bertanggungjawab untuk memimpin, mengurus, membangun dan melaksanakan serantau Wealth Swasta ( "PW") strategi pematuhan untuk perniagaan PW serantau Kumpulan Maybank mengikut hala tuju strategik Kumpulan Maybank untuk mengurangkan risiko kerugian kewangan yang disebabkan oleh penalti dan / atau sekatan oleh pengawal selia serta kerosakan reputasi untuk Kumpulan Maybank.
  2. Merancang, melaksana dan memantau perubahan persekitaran luaran dan penguatkuasaan peraturan yang mempengaruhi perniagaan PW serantau dalam bidang kuasa global yang pelbagai yang Kumpulan Maybank beroperasi dalam.
  3. Untuk memastikan semua undang kawal selia serta keperluan AML / CFT / dasar yang diperkenalkan oleh Kumpulan Maybank disesuaikan sesuai dengan perniagaan PW keperluan serantau / operasi dan dilaksanakan dengan cara yang tepat pada masanya.
  4. Untuk bekerjasama dengan perniagaan dan membangunkan dasar-dasar berkaitan pematuhan, garis panduan prosedur, manual operasi, bahan latihan dan semua dokumen yang diperlukan / bahan-bahan lain dan memastikan perniagaan memahami keperluan peraturan dan beroperasi dalam lingkungan keperluan.
  5. Untuk mentafsir peraturan sedia ada dan implikasi tertentu terhadap perniagaan PW serantau. Untuk menyusun strategi cara untuk mengendalikan dan menggunakan keperluan peraturan dan amalan terbaik industri untuk memastikan perniagaan kekal patuh lagi menguntungkan.
  6. Memimpin dan memudahkan pembangunan dan pelaksanaan proses Penilaian Risiko Analisis Matrix untuk memastikan kawasan berisiko tinggi dalam Kumpulan Maybank diutamakan bagi pengurusan risiko pematuhan
  7. Merancang dan memimpin program pemantauan pematuhan kekayaan peribadi. Membangun dan membimbing perancangan, pelaksanaan dan penyiapan program pemantauan.
  8. Memberi nasihat pematuhan kepada perniagaan PW serantau. Bekerjasama dengan perniagaan untuk menyelia, panduan dan memberi respons kepada pertanyaan mengenai keperluan undang-undang dan perkara-perkara AML / KYC.
  9. Dapat bertindak sebagai penghubung utama dengan pihak luar (iaitu pengawal selia tempatan dan luar negara, juruaudit luar dan lain-lain) mengenai perkara-perkara yang berkaitan dengan pengurusan pematuhan kekayaan swasta serantau. Memimpin dan menyediakan pengurusan yang berkesan untuk memastikan semua permintaan oleh pihak luar dipenuhi dan dipatuhi.
  10. Proaktif mengenal pasti bidang yang berpotensi ketidakpatuhan dan mencadangkan syor, dan pelaksanaan langkah-langkah pembetulan / tindakan yang sewajarnya.

KELAYAKAN

  1. Ijazah yang diiktiraf atau kelayakan profesional yang setara dalam bidang perbankan yang berkaitan / perniagaan / kewangan / undang-undang.
  2. Mesti mempunyai sekurang-kurangnya 5 tahun atau lebih pengalaman dalam Pematuhan dan / atau fungsi kawalan, termasuk pendedahan yang luas dalam persekitaran kekayaan peribadi.
    Calon yang mempunyai pengalaman kekayaan perniagaan / pematuhan swasta serantau adalah pilihan.
  3. Mempunyai pengetahuan yang menyeluruh mengenai undang-undang dan peraturan yang berkaitan dengan institusi kewangan di Malaysia, misalnya Akta Perkhidmatan Kewangan Akta (FSA), Pasaran Modal dan Perkhidmatan (CMSA), dan lain-lain Pengetahuan undang-undang dan peraturan-peraturan bidang kuasa lain institusi kewangan akan menjadi satu kelebihan.
  4. Pensijilan Pematuhan atau Anti-Pengubahan Wang Haram dan Pencegahan Pembiayaan Keganasan dengan sekurang-kurangnya satu tahun Pematuhan / pengalaman AML berkaitan.

 CARA MEMOHON



  1. Sila kunjungi pautan:http://goo.gl/VUUDtZ
  2. Pilih Kerjaya dimaksud
  3. Klik Apply Now(Bahagian bawah)

JAWATAN KOSONG TERKINI MAYBANK TARIKH TUTUP 03 MAC 2016

Lead, Credit Management, Risk Management, Maybank Islamic

DESKRIPSI KERJA

  1. Bertanggungjawab untuk mengkaji semula portfolio kredit Bank secara holistik.
  2. Membantu Kepala untuk menyusun strategi dan melaksanakan inisiatif dengan unit-unit perniagaan yang relevan dalam menyampaikan projek-projek yang berkaitan dengan kredit.
  3. Membantu Ketua untuk menyediakan hala tuju strategik untuk menambah baik dan membantu untuk melaksanakan rangka kerja pengurusan risiko Kumpulan, dasar, garis panduan / prosedur, kaedah dan pelaporan sejajar dengan objektif perniagaan 2015 aspirasi Kumpulan Maybank.
  4. Ketua Sokongan, Pengurusan Risiko, Maybank Islamic dan GCRM ​​dalam melaksanakan tanggungjawab pengawasan mereka mengenai pengurusan risiko Islam untuk Operasi Islam Kumpulan Maybank.
  5. Mewujudkan dan menggalakkan budaya kesedaran risiko dan bertindak sebagai juara risiko Syariah Kumpulan Maybank.

KELAYAKAN

  • Terbukti analisis kewangan dan penaja jaminan kredit kemahiran kuat. Menunjukkan analisis, membuat keputusan dan kemahiran menyelesaikan masalah yang berkesan melalui pengalaman kerja sebelum
  • Pengetahuan Industri Amalan Terbaik berkaitan dengan Bank Polisi / Pinjaman dan prosedur. Bekerja pengetahuan undang-undang dan peraturan yang terpakai di dalam kawasan Bank beroperasi di
  • Mesti mempunyai kemahiran terbukti pembangunan perniagaan, pengetahuan pasaran perniagaan secara keseluruhan, dan sejarah penglibatan masyarakat berjaya
  • Pemahaman luas asas perniagaan dan kewangan, dengan kebolehan matematik dan perakaunan dan komputer spreadsheet kemahiran lanjutan.
  • Cemerlang kemahiran komunikasi dan cekap dalam penulisan perniagaan
Senarai jawatan kosong terkini lainnya ialah seperti berikut ini:
  • Manager, Remote Account Management, Commercial Cards, Cards & Wealth
  • Executive, Strategic Sales, Commercial Cards, Cards & Wealth
  • RELATIONSHIP MANAGER, BUSINESS BANKING REGION JOHOR / MELAKA
  • BUSINESS DEVELOPMENT MANAGER, BUSINESS BANKING REGION SABAH / LABUAN
  • Head BB BC Sandakan
  • Head, Telesales, Maybank Group Customer Care

CARA MEMOHON



  1. Sila kunjungi pautan:http://goo.gl/VUUDtZ
  2. Pilih Kerjaya dimaksud
  3. Klik Apply Now(Bahagian bawah)
Demikian maklumat kerja kosong terkini semoga berfaedah.
Rujukan
Previous
Next Post »
Thanks for your comment