JAWATAN KOSONG TERBARU SURUHANJAYA TENAGA 05 MAC 2016

Kerja Kosong Terkini Kerajaan Suruhanjaya Tenaga. Iklan Jawatan kosong terkini datang dari Sektor Kerajaan iaitu Suruhanjaya Tenaga. Suruhanjaya Tenaga Malaysia adalah sebuah badan berkanun yang bertanggungjawab untuk mengawal selia sektor tenaga terutamanya bekalan elektrik dan paip industri bekalan gas di Semenanjung Malaysia dan Sabah. Suruhanjaya Tenaga memastikan bahawa bekalan elektrik dan gas paip kepada pengguna adalah selamat, boleh dipercayai, selamat dan pada harga yang berpatutan. Dalam usaha untuk meningkatkan lagi prestasi industri bekalan tenaga, pada 1 Mei 2001, Kerajaan Malaysia telah menubuhkan Suruhanjaya Tenaga di bawah Akta Suruhanjaya Tenaga 2001. Suruhanjaya telah mula beroperasi sepenuhnya pada 1 Januari 2002 dan mengambil alih semua tanggungjawab Jabatan Bekalan Elektrik dan Gas yang telah dibubarkan pada tarikh yang sama.
Sektor tenaga di Malaysia telah mengalami perubahan yang ketara sejak tahun 1990. Ini didorong oleh matlamat Kerajaan untuk meningkatkan keselamatan bekalan, meningkatkan kecekapan dan kualiti dalam perkhidmatan utiliti dan meningkatkan penyertaan sektor swasta dalam pembangunan infrastruktur.

Kini Suruhanjaya Teknik membuka kekosongan jawatan terkini seperti berikut:-

JAWATAN KOSONG TERBARU SURUHANJAYA TENAGA 05 MAC 2016

Executive - Finance / Economic

Putrajaya

Tanggungjawab:

  1. Menjalankan gas dan harga elektrik / penggubalan tarif dan kajian.
  2. Melaksanakan analisis laporan kewangan, mengemas kini model kewangan, menilai daya maju pemegang lesen bekalan elektrik dan gas dan menyediakan laporan penilaian.
  3. Memantau dan menganalisis bahan api trend harga / tenaga dan menyediakan laporan berkala ke atas harga tenaga.

Syarat-syarat:

  1. Diiktiraf dan ijazah kuat Ijazah Sarjana Muda dalam bidang Ekonomi, Kewangan, atau Perakaunan.
  2. Pemohon yang mempunyai MBA dan / atau ahli berdaftar badan-badan profesional yang diiktiraf berkaitan akan mempunyai satu kelebihan.
  3. Minimum 3 tahun (s) pengalaman dalam pemodelan ekonomi / ramalan atau pengalaman kewangan korporat yang pakar dalam pemodelan kewangan, menganalisis penyata kewangan / analisis kredit dan laporan.
  4. Pemohon dengan pengetahuan tambahan / pengalaman / kemahiran mengenai perkara berikut hendaklah mempunyai satu kelebihan:
    Fungsi Suruhanjaya Tenaga;
    industri tenaga;
    isu-isu kewangan / ekonomi semasa yang berkaitan dengan elektrik dan industri bekalan gas dan bahan api fosil yang lain paip;
    penguasaan ditunjukkan dalam aplikasi pengurusan pangkalan data dan hamparan;
    Pengetahuan belanjawan dan ramalan teknik serta kemahiran dengan analisis penyata kewangan dan unjuran;
  5. Teliti, dengan keupayaan analitikal yang kuat.
  6. perintah yang sangat baik menulis dan berbicara Bahasa Malaysia dan Bahasa Inggeris.
  7. SPM dengan kredit yang kukuh dalam Bahasa Malaysia dan Bahasa Inggeris.

CARA MEMOHON

  1. Sila kelaman: jawatan ST
  2. Klik Baten "APPLY NOW"

Previous
Next Post »
Thanks for your comment