JAWATAN KOSONG TERKINI PP KOTA TINGGI

Jawatan Kosong Kerajaan Terkini PP Kota TinggiMaklumat Iklan Jawatan kosong Terkini datang dari Sektor Kerajaan iaitu PP atau Pertubuhan Peladang.  Pertubuhan Peladang (PP) yang ditubuhkan di bawah Akta Pertubuhan Peladang 1973 (Akta 109) merupakan Institut yang dimiliki oleh peladangpeladang. Mengikut Seksyen 7(3) Akta PP 1973, Ketua Pengarah LPP selaku Pendaftar PP telah mewakilkan sebahagian kuasanya kepada Pendaftar Tetap, Kementerian Permodenan Pertanian Sarawak bagi negeri Sarawak, Pengurus Besar Lembaga Kemajuan Pertanian Muda (MADA) dan Pengurus Besar Lembaga Kemajuan Pertanian Kemubu (KADA) kecuali kuasa untuk menubuh, mendaftar, menggantung dan memansuh PP. Keseluruhan prestasi yang dibentang sehingga 31 Disember 2008, merupakan pencapaian prestasi PP di bawah penyeliaan LPP sahaja yang melibatkan sebuah Pertubuhan Peladang Kebangsaan (NAFAS), 12 buah Pertubuhan Peladang Negeri (PPN) dan 206buah Pertubuhan Peladang Kawasan (PPK).

Objektif Pertubuhan Peladang

Objektif penubuhan PP adalah untuk meningkatkan taraf ekonomi dan sosial, menambah pengetahuan dan kemahiran, meninggikan hasil dan pendapatan dan membaiki cara hidup ahli-ahli serta mewujudkan masyarakat peladang yang progresif, berdikari, makmur dan bersepadu.

Peranan Pertubuhan Peladang

Di antara peranan PP adalah untuk meningkatkan daya pengeluaran peladang menerusi penyediaan perkhidmatan, meningkatkan pertumbuhan sector pertanian yang pesat menerusi usaha penyusunan semula pertanian. Di samping itu, PP berperanan untuk meningkatkan bidang perniagaan dan pertumbuhan pelaburan dalam bidang pertanian,meningkatkan taraf sosioekonomi dan kualiti penghidupan peladang dan mengimbangi pembangunan perusahaan asas tani di kawasan luar bandar.
Kini Pertubuhan Peladang membuka kekosongan jawatan terkini seperti berikut ini :-

JAWATAN KOSONG TERKINI PP KOTA TINGGI TARIKH TUTUP 27 FEBRUARI 2016

KOTA TINGGI, JOHOR

Pekerja Ladang

Keterangan Kekosongan :  PP memerlukan tenaga kerja lading kelapa sawit seluas 1200 ekar. Tanaman adalah tahun ke-5.
Status Jawatan Kosong :    Kontrak
Bilangan Kekosongan :60
Tarikh Tutup Permohonan :27 Februari 2016
Pekerjaan Ini Sesuai Untuk :Lepasan Sekolah/IPT
Waktu Bekerja :    Normal
Gaji Ditawarkan :RM 900
Jantina :Lelaki
Taraf Perkahwinan :Belum Berkahwin
Kemudahan :Penginapan

CARA MEMOHON

  1. Sila kelaman http://goo.gl/8ved0v
  2. isikan Field kolom cari dengan Pertubuhan Peladang Kawasan Kota Tinggi dan cari majikan
    1. Klik hasil Cari PERTUBUHAN PELADANG KAWASAN KOTA TINGGI
    2. Dan Mohonlah secara Online
     Demikian Maklumat kerjaya terkini semoga berfaedah.
     Sumber

Previous
Next Post »
Thanks for your comment