JAWATAN KOSONG KERAJAAN NEGERI SABAH TARIKH TUTUP 9 MAC 2016

Iklan kerja kosong terkini Kerajaan Negeri SabahMaklumat kerjaya terkini datang dari sektor kerajaan iaitu Kerajaan Negeri Sabah. Negeri di Bawah Bayu, Sabah, adalah negeri kedua terbesar di Malaysia, yang terdiri daripada 13 negeri dan 3 wilayah persekutuan. Dengan kawasan yang menjangkau 72,500 kilometer persegi, dipenuhi dengan pantai yang dikelilingi oleh Laut China Selatan di bahagian Barat, Laut Sulu di bahagian Timur Laut dan Laut Celebes di bahagian Timur, Sabah terletak di bahagian paling utara Borneo dan juga merupakan pulau ke-3 terbesar di dunia.
Iklim di seluruh negeri Sabah adalah iklim khatulistiwa / tropika dengan anggaran suhu 32°C (90°F) bagi kawasan tanah rendah dan purata suhu 21°C (70°F) bagi kawasan tanah tinggi. Sabah secara kebiasaannya adalah panas dan cerah sepanjang tahun. Dalam iklim tropika seperti ini, ia adalah dinasihatkan untuk berpakaian selesa dalam kain linen yang ringan, kain jenis kapas, baju kemeja-T, seluar pendek, atau seluar jeans untuk mengelakkan rasa terlalu panas. Hujan juga adalah biasa sepanjang tahun, tetapi ia boleh menjadi jauh lebih lembap ketika musim Monsun Timur Utara (Oktober - Februari), dan panas / kering antara bulan Mei dan September.

Kini Kerajaan Negeri Sabah membuka kekosongan jawatan Kosong Terkini iaitu seperti berikut:

JAWATAN KOSONG KERAJAAN NEGERI SABAH TARIKH TUTUP 9 MAC 2016

Permohonan adalah dipelawa daripada Warganegara Malaysia yang berasal dari Sabah yang berkelayakan dan berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan untuk mengisi kekosongan jawatan di Jabatan Kerajaan Negeri Sabah seperti berikut :
  • NAMA JABATAN : JABATAN PERKHIDMATAN AWNEGERI
  • Nama Jawatan : Pegawai Tadbir Gred N41
  • Klasifikasi Perkhidmatan : Perkhidmatan Pentadbiran dan Sokongan
  • Kumpulan Perkhidmatan : Pengurusan dan Profesional
  • Bilangan Kekosongan : Dua Puluh Empat (24) Jawatan
  • Tempat Kekosongan : Seluruh Negeri Sabah
  • Taraf Jawatan : Sementara
  • Jadual Gaji : Gred N41 : RM1,911.00 - RM8,646.
  • Kenaikan Gaji Tahunan : RM225.00

Syarat Lantikan

  1. Ijazah Sarjana Muda yang diiktiraf oleh Kerajaan daripada institusi - institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya; (Gaji permulaan ialah pada Gred N41: RM1,911.00); atau
  2. Ijazah Sarjana Muda kepujian yang diiktiraf oleh Kerajaan daripada institusi- institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya; (Gaji permulaan ialah pada Gred N41: RM2,114.43); atau 
  3. Ijazah Sarjana Muda Undang - Undang yang diiktiraf oleh Kerajaan daripada institusi - institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya;
    dan (Gaji permulaan ialah pada Gred N41: RM2,216.64)
  4.  Kepujian dalam subjek Bahasa Melayu (termasuk lulus Ujian Lisan) pada peringkat Sijil Pelajaran Malaysia atau kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan. 

CARA MEMOHON


Permohonan hendaklah dibuat secara ONLINE SAHAJA dengan melayari Laman web Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Negeri Sabah di alamat http://www.jawatan.sabah.gov.my/ Kemudahan untuk memohon secara online ini ada disediakan secara percuma di pejabat : 
Urus Setia
Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Negeri Sabah
Tingkat 3, Blok B, Wisma MUIS
Peti Surat 10998
88811 KOTA KINABALU

Demikian Info Kerjaya terkini semoga berfaedah 
Previous
Next Post »
Thanks for your comment