JAWATAN KOSONG MALAYSIAN RED CRESCENT


Kerja Kosong Terkini Bulan Sabit Merah Malaysia. Iklan Jawatan terkini datang dari Sektor Swasta iaitu Bulan sabit Merah Malaysia. Bulan Sabit Merah Malaysia (BSMM) adalah sebuah pertubuhan bukan keuntungan yang berdedikasi untuk tindakan dan perkhidmatan kemanusiaan. Sukarela dalam alam semula jadi, ia adalah sebahagian daripada Palang Merah dan Bulan Sabit Merah Antarabangsa, rangkaian kemanusiaan bebas terbesar di dunia. Pergerakan, kerana ia lebih dikenali sebagai, sebahagian besarnya dilihat sebagai "baik awam" - tersedia untuk semua orang, di mana-mana, untuk mencegah dan mengurangkan penderitaan manusia.
Pada masa ini salah satu daripada 189 Persatuan Kebangsaan ahli di seluruh dunia Persekutuan Antarabangsa Palang Merah dan Bulan Sabit Merah, MRC menjalankan program dan aktiviti selaras dengan semangat dan kehendak Akta Pemerbadanan sebanyak 1965 dan prinsip-prinsip asas Pergerakan ini.
lambang MRC - Bulan Sabit Merah - lalat dengan kebanggaan sebagai simbol kepercayaan dan integriti dan cita-cita Gerakan diwakili dalam Malaysia bukan sahaja melalui kesan yang boleh dilihat daripada kerja kita tetapi juga dengan mempengaruhi hati dan minda individu untuk menjadi lebih prihatin dan belas kasihan. Walaupun IS memainkan peranan penting dalam persekitaran yang bahaya di mana keselamatan manusia adalah berisiko, seperti peperangan dan bencana alam itu berkhidmat kepada masyarakat pada masa keamanan melalui perkhidmatan pertolongan cemas dan program kemanusiaan yang memerlukan dan tidak berdaya.
Bulan Sabit Merah Malaysia dengan bangganya telah membantu rakyat Malaysia melalui bencana seperti rusuhan tahun 1969, banjir Wilayah Utara 2010, 2004 Tsunami yang melanda Acheh dan seterusnya Pulau Pinang dan baru-baru pemberontakan di Lahad Datu.
MRC juga memainkan peranan dalam membantu mangsa banjir di negara-negara lain seperti Palestin, Jepun, Pakistan, Burma dan China melalui dana bantuan menaikkan dan pemulihan bencana dan perkhidmatan pertolongan cemas. Hari Bulan Sabit Merah Malaysia terdiri daripada kira-kira 300,000 sukarelawan yang disediakan untuk 13 cawangan di setiap negeri dan Ibu Pejabat Kebangsaan yang berpangkalan di Kuala Lumpur. Antara ini adalah sukarelawan belia kita dari sekolah-sekolah dan institusi pengajian tinggi di seluruh negara.
Di peringkat global, Palang Merah dan Bulan Sabit Merah Gerakan meraikan ulang tahun ke-150 pada tahun ini dengan tema: "150 Tahun Tindakan Kemanusiaan". Pada masa yang sama Bulan Sabit Merah Malaysia meraikan 65 tahun di Malaysia.
Kini Bulan sabit Merah Malaysia membuka kekosongan jawatan seperti berikut:

JAWATAN KOSONG MALAYSIAN RED CRESCENT

Ambulance Medical Aide (AMA)

MAIN RESPONSIBILITY

  1. To be at the workplace at least 15 minutes before the beginning of every Shift.  All AMAs are required to wear the Ambulance Service uniform provided by MRCS.
  2. To do physical check of the ambulance – first aid equipment, radio and communication, lights, ambulance body).  To fill up the Handing Over and Receive Duty Form
  3. To response immediately upon receiving emergency call and to reach the location within the fastest time without offending any Road Safety rules which may cause risk to own self or patient.
  4. To be able to perform CPR, First Aid and others related to responding to medical emergencies.
  5. To be with the ambulance in any emergency cases, especially heart related cases, minor or major accident, and to manage patient or casualities based on the stated First Aid regulation.
  6. Responsible towards the safety of the ambulance and all the equipment such as First Aid Kits, and to ensure all First Aid equipment inside the ambulance are always kept clean and in a good condition as stated in the Handing Over and Receive Duty Form.
  7. To ensure for all emergency cases, the Ambulance Movement Record (AMR) prepared by the ESO will be taken together with when responding to calls.
  8. Every ambulance vehicle moving out of the NHQ compound should be recorded in the Vehicle Log Book.
  9. To ensure every ambulance has sufficient fuel and it should not be less than half (1/2) of the fuel tank.  AMAs are to follow the regulation which has been stated by MRC.
  10. To report to the Emergency Service Officer (ESO) on duty if the ambulance is involved in any accident or break down during transporting patient.  In such cases AMAs are required to prepare report on the accident/technical problem/and to lodge police report regarding the accident within 24 hours.
  11. All AMAs are required to attend to duties even during their OFF DAY to do Standby Duty or Transfer Patient  as and when instructed by the Director of Operations from time to time

KELAYAKAN

  1. Must possess at least Diploma in Medical Science or equivalent from any University or College
  2. At least 2 year (s) of working experience in the related field is required for this position.
  3. Preferably Junior Executives specializing in Healthcare – Medical Support & Assistant or equivalent. 
  4. Contract basis
  5. Candidates must possess valid driving license

CARA MEMOHON KERJAYA



Interested candidates are requested to send a detailed resume with a recent passport size photograph.  Indicate your expectations together with the names of two referees to:
The Secretary General
MALAYSIAN RED CRESCENT SOCIETY
Lot PT54, Lengkok Belfield
Off Jalan Wisma Putra
50460 Kuala Lumpur
For more information on us please visit : www.redcrescent.org.my

Demikian Maklumat kerjaya terkini semoga berfaedah.amin.
Previous
Next Post »
Thanks for your comment