JAWATAN KOSONG HONG LEONG YAMAHA MAC 2016


Kerja Kosong Hong Leong Yamaha MAC 2016. Maklumat Baik Kembali kita sampaikan kepada anda semua mengenai job kosong dari Hong Leong Yamaha yang masih dibuka untuk Mei Tahun 2015. Hong Leong Yamaha Motor Sdn. Bhd (HLYM). (Co ke:. 46829-P), sebuah syarikat yang diperbadankan di Malaysia pada tahun 1978, adalah sebuah syarikat usahasama antara Hong Leong Industries Bhd dan Yamaha Motor Co, Ltd, Jepun.

HISTORICAL BEGIN

Hong Leong Industries Bhd., Memegang kepentingan ekuiti majoriti dalam HLYM, adalah sebahagian daripada pelbagai konglomerat, Hong Leong Group of Companies, Malaysia. HLYM dilantik sebagai pemegang francais rasmi bagi CKD dan CBU Yamaha motosikal dan ATV di Malaysia sejak tahun 1978. Ia dilancarkan model pertama CKD Yamaha jalan, RX100 di kilang Shah Alam pada tahun 1979. Hadir Hari Hong Leong Yamaha Motor Sdn. Bhd. (HLYM) HLYM hari ini, selepas penggabungan pemasaran dan cabang pengedaran ke dalam satu entiti, memindahkan kilangnya pada tahun 1997 dan kini menduduki kawasan luas 35.6 ekar di Sungai Buloh, Selangor.

Seluruh kompleks HLYM terdiri daripada satu blok Pejabat Utama, pusat R & D dan 4 kilang-kilang yang terlibat dalam akhbar dan kimpalan bahagian logam, lukisan semburan, operasi pemasangan, acuan suntikan plastik dan sebuah gudang yang ditetapkan untuk pengagihan motosikal CBU. Pada masa ini, 3 (tiga) moped, 3 (tiga) automatik (skuter) dan 2 (dua) model jalan sedang dihasilkan dan dipasang di HLYM. Motosikal Yamaha adalah terutamanya untuk dijual di pasaran domestik.

Majoriti enjin yang dipasang dalam negara dan dibekalkan oleh Hicom Yamaha Motor Manufacturing Sdn.Bhd. HLYM terus melabur dalam teknologi baru dan peralatan untuk meningkatkan produktiviti dan meningkatkan kemahiran pekerja mengenai pemindahan teknologi dengan petunjuk dan bimbingan jurutera YMC dan perunding. Setelah selesai pengembangan kilang pada tahun 2011, kapasiti reka bentuk tahunan HLYM telah meningkat kepada 250,000 unit berbanding dengan 180,000 unit sebelumnya setahun.

HLYM sentiasa menyimpan berwaspada mengenai isu-isu yang memberi kesan kepada industri dan mengambil bahagian secara aktif melalui Motosikal dan Skuter Pemasang dan Pengedar Persatuan Malaysia (MASAAM), persatuan pengeluar, mengenai perkara-perkara yang berkaitan dengan pelaksanaan dan gazzetting piawaian baru, peraturan-peraturan dan kaedah-kaedah perniagaan motosikal. Strategi pemasaran HLYM termasuk penganjuran aktiviti berasaskan pelanggan dan program pembinaan imej, yang menekankan prestasi, kebolehpercayaan dan gaya untuk mempromosikan imej jenama Yamaha. Dalam melaksanakan tanggungjawab sosialnya, HYLM secara konsisten menjalankan program keselamatan jalan raya melalui Kempen Balik Kampung Keselamatan Jalan Raya setiap tahun untuk 13 tahun yang lalu. Program lain yang dipanggil pekerja kilang Yamaha Keselamatan Riding Sains (YSRS) sasaran dan pelajar dari kolej dan universiti. Penglibatan HLYM baru-baru ini sebagai penaja utama untuk sulung LIGA 1MCC Hong Leong Yamaha 2012 Football League adalah untuk mengambil bahagian dalam pembangunan bola sepak di peringkat akar umbi di kalangan golongan muda Malaysia dan untuk membantu meningkatkan taraf bola sepak di negara ini.

Hari ini, HLYM juga berbangga untuk berada dalam kedudukan yang unik untuk menjadi pengeluar motosikal di Malaysia dengan pensijilan tiga kali ganda daripada ISO 9002 (Sistem Pengurusan Kualiti) dari SIRIM, Anugerah Kecemerlangan TPM dari JIPM dan ISO 14001 (Sistem Pengurusan Alam Sekitar) dari SGS Malaysia / SGS UK.

JAWATAN KOSONG HONG LEONG YAMAHA MAC 2016

kerja kosong / jawatan kosong yang masih dibuka hingga bulan mac 2016 adalah sebagai berikut.

Executive, Marketing-Selangor

KELAYAKAN

  1. Candidate must possess at least a Bachelor Degree in Engineering (Mechanical) or equivalent.
  2. Have general technical knowledge in motorcycle and some working experience in relevant field is an added advantage.
  3. Proficiency in Words, Excel and Power Point
  4. Able to converse well in English and B.Malaysia.
  5. Preferable in Mandarin speaking.
  6. Able to travel outstation and overseas where and when needed.
  7. Willing to work long hours including weekends.

TANGGUNGJAWAB

  1. Assist Divisional department manager in carrying out a section of the marketing department.
  2. Assist in Marketing Team on events
  3. Monitor and review results
  4. Organize marketing field activities
  5. Knowledge in 5s and implementation

CARA MEMOHON KERJAYA


  1. Sila kunjungi pautan: http://goo.gl/kJC3Mf
  2. Klik "APPLY NOW" bahagian bawah
Previous
Next Post »
Thanks for your comment