JAWATAN KOSONG MMC 30 APRIL 2016

Kerja kosong terkini MMC. Iklan Kerja Kosong terkini MMC Pembetungan Langat SDN BHD. Iklan Kerjaya datang dari Sektor Swasta iaitu MMC. MMC Corporation Berhad (MMC) adalah kumpulan utiliti utama dan infrastruktur dengan perniagaan yang pelbagai di bawah tiga bahagian iaitu Pelabuhan & Logistik, Tenaga & Utiliti dan Engineering & Construction.
perniagaan utama MMC di pelabuhannya & Bahagian Logistik termasuk operasi Pelabuhan Tanjung Pelepas (terminal kontena terbesar di Malaysia), Pelabuhan Johor (pelabuhan pelbagai guna utama di Malaysia) dan Northport di Pelabuhan Klang (terminal gerbang pilihan Malaysia). Melalui pegangan bersekutunya di Laut Merah Gateway Terminal Company Limited, MMC memanjangkan beroperasi pada terminal pelabuhan kontena di Pelabuhan Islam Jeddah di Arab Saudi. Di bawah Bahagian Tenaga & Utiliti, MMC merupakan pemegang saham tunggal terbesar Malakoff Corporation Berhad (pengeluar tenaga bebas terbesar Malaysia) dan Gas Malaysia Berhad (pembekal tunggal gas asli retikulasi di Semenanjung Malaysia untuk sektor bukan tenaga). Selain itu, MMC penuh memiliki Aliran Ihsan Resources Berhad (pengendali loji rawatan air).

MMC Engineering & Bahagian Pembinaan telah ditubuhkan lagi dirinya dalam sektor berikut peranannya utama sebagai Project Delivery Partner (PDP) dan bawah tanah kontraktor pakej kerja-kerja untuk projek 51km Klang Valley Mass Rapid Transit (KVMRT) (Laluan Sungai Buloh-Kajang). MMC telah sekali lagi telah dilantik sebagai PDP bagi projek KVMRT Line 2 (Laluan Sungai Buloh-Serdang-Putrajaya). MMC juga telah berjaya menyiapkan Projek 329km Ipoh-Padang Besar Landasan Berkembar Elektrik serta Pengurusan Air Banjir inovatif dan Terowong (SMART) lebuh raya, terowong dwi-guna yang pertama-of-seumpamanya di dunia. MMC terus menembusi dalam industri pembinaan, mendapatkan projek-projek awam dan infrastruktur utama di negara ini iaitu Loji Langat Berpusat Sewage Treatment, Loji Rawatan Air Langat 2 dan sivil dan kerja-kerja infrastruktur untuk RAPID Loji Penjanaan Bersama Pengerang. Zelan Berhad di mana MMC merupakan pemegang saham terbesar, juga dianugerahkan kontrak untuk pembinaan bahan off-loading kemudahan jeti di Tanjung Setapa dan jambatan angkat di Kuala Terengganu.
MMC memiliki dan mengendalikan Lapangan Terbang Antarabangsa Senai, Johor Bahru, hab penerbangan utama dan pengangkutan udara pintu masuk utama ke Iskandar Malaysia. Sekitar lapangan terbang adalah 2,718 ekar tanah yang dikenali sebagai Senai Airport City yang sedang berkembang menjadi sebuah kawasan industri dan komersil utama bersepadu. Di samping itu, MMC mempunyai Free Zone Industrial Centre 2,255 ekar dikenali sebagai Bin Industrial Centre Maritime Petrokimia Tanjung dan yang menawarkan kemudahan yang lengkap dan infrastruktur untuk tangki dan pengendalian terminal dan juga perdagangan dan logistik.
Kini MMC pembetungan Langat SDN BHD membuka jawatan terkini seperti berikut:

JAWATAN KOSONG MMC 30 APRIL 2016



Security Officer-Selangor

KELAYAKAN

  • Terbukti pengalaman bekerja sebagai Pegawai keselamatan, Penyelia Keselamatan atau pengalaman yang berkaitan (iaitu pasukan polis atau latar belakang tentera)
  • Keupayaan untuk mengendalikan sistem mengesan dan peralatan kecemasan
  • Pengetahuan yang sangat baik prosedur keselamatan dan keselamatan / protokol awam
  • Kemahiran pengawasan dan orientasi detail
  • Calon perlu mempunyai sekurang-kurangnya Sijil Profesional, Diploma, Advanced / Diploma Tinggi / Siswazah, Ijazah Sarjana Muda, Diploma Siswazah, Ijazah Profesional, Lain-lain atau yang setaraf.
  • Bahasa yang diperlukan : Bahasa Malaysia, Bahasa Inggeris
  • Sekurang-kurangnya 4 tahun  pengalaman bekerja dalam bidang berkaitan diperlukan untuk jawatan ini.
  • Sebaik-baiknya Junior Eksekutif yang pakar dalam / Pasukan Keselamatan Tentera / Perkhidmatan Perlindungan atau setara.

CARA MEMOHON KERJAYA

  1. Sila kelaman: http://goo.gl/rDkRFu
  2. Pilih Kerjaya diatas
  3. Klik Baten "APPLY NOW" bahagian bawah.
  4. Mohonlah secara onlen 
Demikianlah Iklan kerja Kosong di Selangor semoga berfaedah
Previous
Next Post »
Thanks for your comment