JAWATAN KOSONG PETRONAS TARIKH TUTUP 29 APRIL 2016

Kerja Terkini Kosong Petronas . Iklan kerjaya terlengkap ya hanya di sini. Kali ini datang dari Petronas siapa yang tak kenal Petronas? Petronas, kependekan daripada Petroliam Nasional Berhad, adalah syarikat minyak dan gas Malaysia yang ditubuhkan pada tarikh 17 Ogos 1974. Dimiliki sepenuhnya oleh kerajaan Malaysia, syarikat ini mendapat hak atas seluruh sumber-sumber minyak dan gas di Malaysia dan diberi kepercayaan membangunkan dan menambah nilai sumber-sumber tersebut. Petronas termasuk di antara syarikat-syarikat terbesar di dunia versi Fortune Global 500. Fortune meletakkan Petronas sebagai syarikat terbesar ke-95 di dunia pada tahun 2008 dan ke-80 pada tahun 2009. Majalah ini juga menyebut Petronas sebagai syarikat paling menguntungkan ke-13 di dunia dan ke-1 di Asia (wikipedia).

PETRONAS Lubricants International Sdn. Bhd (PLI) adalah perniagaan global minyak pelincir yang mempunyai operasi di lebih daripada 20 negara di seluruh dunia, termasuk pembuatan, pemasaran dan pengedaran minyak pelincir mewah, penghantaran, anti-beku dan cecair berfungsi untuk kereta, motosikal, lori, traktor pertanian dan bumi bergerak jentera serta peralatan industri yang lain. Pemerintah yang jumlah jualan global sebanyak 625,000,000 liter, PGK juga menduduki tempat teratas di kalangan 15 syarikat minyak pelincir dunia. Syarikat itu menguruskan lebih daripada 30 nama-nama jenama yang berbeza dan kategori di antara mereka, Syntium, Sprinta, Selenia, Urania, Paraflu dan Tutela untuk beberapa nama; produk premium jenama seperti Syntium, kejuruteraan walaupun khusus menggunakan terbukti dalam perlumbaan Formula Satu teknologi yang dibangunkan melalui penglibatan lama Petronas dalam sukan bermotor. Produk kami berada pada kedudukan dalam segmen nilai ditambah yang tinggi dengan jualan yang terbit daripada pelincir semi-sintetik dan sintetik inovatif. PLI juga mengekalkan hubungan teknikal dan komersil dengan beberapa rakan kongsi OEM utama di seluruh dunia.

SEKILAS PLI

Ditubuhkan pada tahun 2008, PETRONAS Lubricants International mengeluar dan memasarkan pelbagai jenis berkualiti tinggi pelincir automotif dan industri produk di lebih 80 pasaran di seluruh dunia. Beribu pejabat di Kuala Lumpur, PLI mempunyai lebih 30 pejabat pemasaran di 23 buah negara, diuruskan melalui pejabat-pejabat wilayah di Kuala Lumpur, Turin, Belo Horizonte, Chicago dan Durban.
PETRONAS Lubricants International adalah sumber teknikal belakang PETRONAS Perkongsian Teknikal untuk MERCEDES AMG PETRONAS Formula Satu Pasukan, dan bertanggungjawab bagi reka bentuk, pembangunan dan penghantaran SolutionsTM Teknologi Bendalir - dengan pelincir khas, bahan api dan cecair transmisi untuk kuasa Arrows Perak .

TEKNOLOGI PLI

Kepakaran teknologi PLI ini dibina pada abad ke warisan panjang pengalaman dalam pembangunan minyak pelincir untuk beberapa perintis kejuruteraan di dunia. Aspirasi perniagaan global PLI adalah berlandaskan Teknologi sebagai pembeza asas untuk memacu pertumbuhan yang mampan, dengan memberi tumpuan kepada menyampaikan produk-produk inovatif, infrastruktur bangunan dan kemudahan bertaraf dunia, membangunkan bakat-bakat terbaik dan memberikan perkhidmatan teknikal industri terkemuka.
Kini PLI membuka kekosongan jawatan Banyak kedudukan seperti berikut ini :

JAWATAN KOSONG PETRONAS TARIKH TUTUP 29 APRIL 2016

Executive, Project Support Services-Kuala lumpur

KELAYAKAN

  • Ijazah Sarjana Muda dalam bidang Teknologi Maklumat atau yang setara dengannya. 
  • Graduan baru dengan GPA 3.2 dan ke atas adalah digalakkan untuk memohon. 
  • Mahir dalam Bahasa Inggeris lisan dan tulisan.
  • Baik persembahan dan kemahiran komunikasi.

Manager, Content Management-Kuala Lumpur

KELAYAKAN

  • A Bachelor's degree in Engineering, Computer Science, or Information Management.
  • Minimum of 5 years’ working experience in Content / Information Management related activities.
  • Strong implementation and in-depth knowledge in any of the following areas:
    o Enterprise Content Management
    o Document Management
    o Records Management
    o Web Content Management
    o Digital Asset Management
    o Enterprise Portals / Portal Architecture
    o Information Architecture
    o Collaboration, Workflow
    o Taxonomy / Search / Metadata
  • Extensive knowledge of automated document management systems including Documentum or SharePoint.
  • Extensive knowledge of enterprise level records management tools, policies and practices.
  • Extensive knowledge of records life cycle processes to include information system design, reports management, correspondence and mail management, records schedules, drawing and construction management, etc.
  • Possess a combination of good business acumen with deep technological capabilities.
  • Results-oriented with expert problem solving and analytical skills.
  • Good communication skills, both written and spoken, and an excellent team player.
  • Able to work in a fast-paced and demanding environment.

JAWATAN KOSONG PETRONAS TARIKH TUTUP 09 APRIL 2016

Senior Executive, Procurement-KUALA LUMPUR

KELAYAKAN

  • Ijazah Sarjana Muda dalam Supply Chain / Perniagaan / Kewangan / Perakaunan atau yang setaraf.
  • Sekurang-kurangnya 5 tahun pengalaman bekerja dalam bidang berkaitan diperlukan untuk jawatan ini.
  • Mempunyai pengalaman yang berkaitan dalam tender.
  • Pengalaman dalam Logistik akan menjadi satu kelebihan.

CARA MEMOHON KERJAYA



  1. Sila kelaman:http://goo.gl/49QCxd
  2. Pilih Kerjaya dimaksud
  3. Klik Baten Apply Now (bahagian Bawah)

JAWATAN KOSONG PETRONAS TARIKH TUTUP 17 MAC 2016

Senior Executive, Web Solutioning (Sharepoint)-KUALA LUMPUR

Peranan dan Tanggungjawab

  1. Membangun, ujian dan menyampaikan Microsoft Sharepoint penyelesaian dan seni bina peta jalan.
  2. Melaksanakan hujung-ke-akhir pelaksanaan Microsoft Sharepoint dan memastikan kecemerlangan penyampaian.
  3. Menguruskan jangkaan pelanggan sepanjang projek ini dengan mengadakan tinjauan berterusan dan berkongsi maklum balas seluruh pasukan untuk menghapuskan jurang dalam memenuhi jangkaan pelanggan.
  4. Mengkaji semula semua keperluan permohonan (termasuk fungsi, keselamatan, integrasi, kualiti, operasi dan keperluan prestasi) yang akan mengintegrasikan dengan keperluan seni bina teknikal penyelesaian Microsoft Sharepoint.
  5. Memberi input kepada Architect teknikal untuk membuat keputusan pada perkakasan, produk rangkaian, perisian sistem dan keselamatan.
  6. Mengurus dan sokongan daripada pengagihan pengeluaran termasuk back-up, pemulihan bencana dan prestasi sistem untuk memastikan kesinambungan perniagaan.
  7. Foster dan mengekalkan hubungan kerja yang berkesan dan hubungan baik dengan Kumpulan PETRONAS, Unit Perniagaan, Opus, pelanggan dan vendor, sementara menguruskan jangkaan pemegang kepentingan dan mengikuti perkembangan dengan penyelesaian terkini, penghantaran dan perkembangan Pengurusan Projek untuk menangkap peluang perniagaan baru dan memenuhi keperluan pelanggan.

KELAYAKAN

  1. Ijazah Sarjana Muda dalam bidang Teknologi Maklumat atau bidang yang berkaitan.
  2. Sekurang-kurangnya 5 tahun pengalaman bekerja di Microsoft Sharepoint pelaksanaan projek.
  3. Pengalaman dalam Sharepoint 2013/2010, Sharepoint Aliran Kerja, Infopath, ASP.NET, C #, JQuery, dan lain-lain
  4. Berpengetahuan luas pengetahuan permohonan pembangunan sistem aplikasi, peralatan automasi pejabat dan internet aplikasi berasaskan.
  5. Industri pengetahuan dan pengalaman kerja dalam bidang minyak dan gas perniagaan berkaitan adalah satu kelebihan.

JAWATAN KOSONG PETRONAS TARIKH TUTUP 05 MAC 2016

Roles and Responsibilities:
  • Establish and lead the development of PETRONAS’ enterprise application and database policies and standards within the Application Platform domain based on PETRONAS’ business expectations; to drive consistency across PETRONAS Group in terms of adoption and quality of delivery.
  • Contribute to the establishment and governance of PETRONAS’ enterprise application and database roadmap, solution implementation strategy, solutions architecture and systems’ landscape in compliance with PETRONAS’ Enterprise Architecture policies and standards to ensure investments are optimised.
  • Drive and support the design, development, deployment and operations of enterprise solutions within the Application Platform domain to ensure quality and compliance with established architecture, policies and standards to sustain consistency of Enterprise Application & Database services across PETRONAS Group.
  • Drive and support Enterprise Application & Database capability development within the Application Platform Domain in order to meet PETRONAS’ business demand.
  • Drive and improve the utilisation of Enterprise Application & Database solutions within the Application Platform Domain across PETRONAS Group.
  • Streamline and manage total costs of developing, maintaining, and operating products and systems to drive cost optimisation for Enterprise Application & Database services across PETRONAS Group.
  • Contribute, participate and facilitate in promoting the usage of Enterprise Application Platform, resolve business or technology issues and identify continuous improvement opportunities.
  • Establish, drive and implement Application Platform related strategic initiatives within Group ICT.
  • Drive and maintain a strong collaboration with identified Application Platform principals and partners to understand and improve utilisation of products and services whilst sustaining an effective working relationship.
  • Develop and maintain Service Delivery Processes, Operations Handbooks (based on industry best practices) & Standards (such as effort estimate guidelines, Naming Conventions, etc) to continuously enhance the quality of service delivery to PETRONAS Group.
Requirements:
  • A Bachelor’s Degree in Management, Computer Science or other relevant fields.
  • Minimum 5 to 7 years’ total working experience in the relevant field.
  • ITIL Intermediate, COBIT certification would be an advantage.
  • Relevant professional certification in the ICT Field would be an advantage.
  • Knowledgeable in the relevant IT solutions/ operations and management of solution planning tools.
  • Experienced in driving strategy and identifying business opportunities in line with the client's goals and objectives.
  • Exceptional presentation and communication skills

CARA MEMOHON KERJAYA



  1. Sila kelaman:http://goo.gl/49QCxd
  2. Pilih Kerjaya dimaksud
  3. Klik Baten Apply Now (bahagian Bawah)

JAWATAN KOSONG PETRONAS TARIKH TUTUP 

12 FEBRUARI 2016

Senior Manager, ICT Strategy & Architecture-KUALA LUMPUR

Peranan dan Tanggungjawab

  1. Mengekalkan pemilikan kuat dan fokus PIC Roadmap ICT dan menyelaraskan keperluan perniagaan dan keutamaan.
  2. Evangelise konsisten seni bina seluruh pelan sambil menjajarkan ia strategi Hiliran / seluruh Kumpulan ICT dan pembangunan pelan tindakan.
  3. Menyatakan dengan jelas arahan seni bina bersetuju dan garis panduan kepada pihak-pihak dalaman / luaran.
  4. Memandu perubahan yang diperlukan untuk projek-projek ICT PIC dengan menjaga sehingga tarikh arahan industri semasa dan trend seluruh seni bina IT, IT inovasi, seni bina perusahaan dan lain-lain
  5. Memimpin dan menyediakan tadbir urus seni bina dan hala tuju kepada semua pihak yang berkepentingan, termasuk rakan-rakan integrasi sistem.
  6. Lead, merancang dan panduan automasi dan peningkatan operasi PIC dengan memperkemas dan mengukuhkan penyelesaian aplikasi perniagaan ke dalam proses perniagaan, membolehkan perniagaan kecemerlangan operasi dan membuat keputusan perniagaan yang tepat pada masanya.
  7. Memberi panduan dan hala tuju dalam Pasukan Kepimpinan ICT PIC melalui peningkatan pemegang kepentingan perniagaan pengurusan hubungan dan memastikan penaja (dan pihak berkepentingan yang lain) menerima maklumat yang betul pada masa yang tepat mengenai prestasi program.

KELAYAKAN

  1. Ijazah Sarjana Muda dalam bidang Sains Komputer, Sistem Maklumat Perniagaan atau Kejuruteraan dari Universiti yang diiktiraf / Institusi.
  2. Sekurang-kurangnya 15 tahun pengalaman dalam bidang seni bina penyelesaian, perundingan dan IT kerja berkaitan dalam industri minyak dan gas hiliran.
  3. Mempunyai pengetahuan yang kukuh dan pengalaman dalam rangka kerja Enterprise Architecture, seperti TOGAF, Zachman, Gartner EA atau model proses yang lain.
  4. Pengalaman yang luas dalam strategi ICT, pengurusan, perancangan dan transformasi.
  5. Kemahiran interpersonal yang baik dan dapat bekerja dengan disiplin perniagaan yang lain dalam persekitaran global.
  6. Pengalaman pengurusan yang kuat dan selesa untuk berinteraksi dengan pengurusan kanan termasuk pihak luar. 
Senarai Kerjaya lainnya:
  1. Senior Manager, Programme Delivery Management
  2. Executive, Web & SQL Management

CARA MEMOHON KERJAYA TERKINI



  1. Sila kunjungi pautan berikut:http://goo.gl/veYvfG
  2. Pilih Iklan Kerjaya diatas
  3. Pili Apply Now bahagian bawah 
Sumber

JAWATAN KOSONG PETRONAS  TARIKH TUTUP 07 JANUARI 2016

 Executive, Project Accounting-Kuala Lumpur

DESKRIPSI KERJA

Projek Perakaunan Eksekutif bertanggungjawab untuk perakaunan projek dan analisis yang merangkumi bil projek, menjawab / Ketua Jabatan pertanyaan 'pelanggan' / Pengurus Projek 'dan mengesahkan masa dikenakan pekerja mengikut piawaian perakaunan yang ditubuhkan.

Peranan dan Tanggungjawab

  1. Berkomunikasi secara berkesan dengan Pengurus Projek (PM) mengenai penyata kerja (menuai), perintah perubahan dan pengubahsuaian kontrak yang lain, kelulusan, dan apa-apa perkhidmatan tambahan yang berkaitan dengan bil.
  2. Sediakan jadual bulanan pengiktirafan hasil, pendapatan terakru, laporan bil, Keuntungan jabatan Rugi akaun (P & P) dan analisis bagi Pengurus Kewangan / Ketua-kanak Kewangan dan masing-Ketua kajian Jabatan.
  3. Menyelia proses timesheet dan memastikan bahawa ia betul dicatatkan ke dalam sistem perakaunan untuk menjana projek bulanan Laporan Transaksi untuk semakan Pengurus Projek.
  4. Penyelidikan dan menyelesaikan apa-apa isu yang belum dibilkan untuk mengoptimumkan kemungkinan bil untuk tempoh bil.
  5. Bekerjasama dengan Pengurus Projek untuk menyediakan invois untuk semua projek kerja yang dibayar termasuk perbelanjaan bayaran balik pada setiap bulan atau apabila siap setiap peristiwa penting.
  6. Mengekalkan folder bil bagi semua projek, dengan dokumen-dokumen yang sesuai, termasuk perbelanjaan, invois perunding dan invois bulanan mengikut prosedur standard.
  7. Menyediakan akaun pasukan dibayar dengan nasihat mengenai bil pelanggan, yang berhubungan dengan perunding invois dan bayaran balik perbelanjaan.
  8. Bekerja dengan Pengawal Kredit untuk mendamaikan perbezaan yang berlaku dalam permohonan pembayaran diterima.
  9. Menubuhkan projek-projek baru, membuat pemindahan jam dan / atau perbelanjaan pekerja kerja yang dibayar, dan menasihati pentadbir timesheet untuk membuka / menutup kod projek dalam sistem sewajarnya.
  10. Menganalisis jabatan akaun P & L masing dengan Ketua Jabatan masing-masing pada setiap bulan.
  11. Mencadangkan dan melaksanakan penambahbaikan proses bersetuju untuk kitaran bil dan koleksi.
  12. Sediakan projek-projek khas untuk menganalisis dua Perdana dan lain-lain.
  13. Memberi sokongan audit akhir tahun, yang mungkin termasuk penyelidikan dan perdamaian.
  14. Melaksanakan tugasan tambahan, seperti yang diarahkan oleh Pengurus Kewangan / Ketua Kewangan

KELAYAKAN

  1. Ijazah Sarjana Muda, Diploma Siswazah atau Ijazah Profesional dalam Kewangan / Perakaunan / Perbankan atau setaraf.
  2. Minimum pengalaman kerja 2 tahun dalam Projek Perakaunan dan Kos.
  3. Kuat analitikal dan kemahiran menyelesaikan masalah.
  4. Kemahiran komunikasi yang kukuh dan sikap yang positif.
  5. Pengetahuan mendalam perisian perakaunan.
  6. Mendalam pemahaman dan keupayaan dalam standard perakaunan dan perakaunan

CARA MEMOHON



  1. Sila kunjungi pautan : http://goo.gl/a5gBjO
  2. Klik Apply this Job (Bahagian Bawah)
 Sumber
-----------------------------------------------------> 

JAWATAN KOSONG PETRONAS  TARIKH TUTUP 29 NOVEMBER 2015

CATEGORY MANAGER-KUALA LUMPUR

Major Functions:

  1. Develop strategic category plan for driving profitable growth in Asia markets – annual/midterm marketing plans to identify opportunities and issues to overcome for growth.
  2. Optimizing brand & product portfolio in Asia markets – building brand and product portfolio with right SKU based on real market and business needs, trimming trail SKUs and new product introduction on strategic SKUs to drive growth and profitability.
  3. New product roll out and launches in Asia markets – Develop launch plans and guide country teams on effective and efficient launch implementation.
  4. New packaging adaptation or label modification, and roll out for Asia markets with guidance to country teams for effective implementation.
  5. Guide country teams on pricing strategy in alignment with product portfolio strategy and regular pricing monitoring to ensure competitiveness without value erosion.
  6. Develop common marketing activation ideas for communicating brand/product proposition to trade customers and consumers, including collaterals development, for Asia markets in alignment with global marketing, collaborate, guide and support country teams on local activation idea development and executions.
  7. Drive trade advocacy by collaborating with local country teams or lead market in Asia to develop and share across other Asia markets the common TSP (Tailored Service Package) and promotional ideas based on channel segment needs, and guide/support country teams for local adaptation and execution.
  8. Act as brand guardian for PCMO brands to ensure consistency in all marketing mix alignment to brand propositions and strategies.
  9. Market and trade visits to key Asia markets for good understanding on trade requirements and customers/consumers feedback.
  10. Collaborate with country teams to identify market research needs in Asia markets and develop research plan/brief for through understanding and in depth insights on trade customers and consumers needs and behaviors.

Skills/Experience/Knowledge:

  1. Minimum 8 years’ experience in marketing with minimum 5 years brand management in FMCG or same/adjacent industries (Lubricant, Paint, Automotive parts) at minimum senior brand manager position in MNC environment and proven track record of strategic planning (preparing brand plan or any strategic planning documents). Additional experience in lubricant industry will be added advantage,
  2. Experience in holding regional post or working with regional team.
  3. Experience in holding regional post or working with regional team.
  4. Advanced analytical, organization, and interpersonal skills.
  5. Excellent collaboration, verbal and written communication skills.
  6. Good skill in Microsoft Office applications.
  7. Mobile to travel occasionally within Asia

FINANCE ASSISTANT (MANAGEMENT REPORTING) - NON EXECUTIVE (CONTRACT)

Malaysia - Kuala Lumpur - JALAN TUN RAZAK

REQUIREMENTS:

  1. Diploma / Degree in Accounting and/or Finance.
  2. Qualified ACCA/CIMA or other recognized professional accounting is added advantage.
  3. Knowledge in SAP ECC6

 RESPONSIBILITIES:

  1. Assist Senior Executive preparing monthly report including Scorecard and CRP for PLI Asia submission by key in revenue, volume and cost in the monthly performance report.
  2. Coordinate and compile budget and revised operating plan inputs on OPEX and CAPEX from the relevant parties and maintenance of budget system for PLISB.
  3. Assist in General and Administration matters for financial and management accounting.
  4. Assist Senior Executive in analyzing actual vs budget expenditure on a monthly basis for all cost centres (HQ and Asia) and provide support to MLBP cost centre.
  5. Ad-hoc assignment as and when requested. 

CARA MEMOHON


  1. sila klik pautan: http://goo.gl/ZK25gZ
  2. Pilih senarai jawatan kosong tersedia
  3. Klik Aplly This Job 

JAWATAN KOSONG PETRONAS  TARIKH TUTUP 18 NOVEMBER 2015

Senior Manager, Contract Management (IT Contract Management)-KUALA LUMPUR

Core Roles and Responsibilities

  1. Ensure smooth running of the day-to-day operations of MSA Contract Management Section to support business and project requirements.
  2. Carry out communication and change management activities to respective stakeholders to ensure governance and compliance in the engagement of the vendors.
  3. Ensure establishment, renewals, extensions and change order of MSA contracts are appropriately managed in accordance to company’s policies and processes.

Requirements:

  1. Bachelor Degree Business Administration, Computer Science or any related discipline.
  2. Minimum 10 years of working experience, with exposure in contract and vendor management experience expecially in IT industry.
Cara memohon sila kunjungi pautan berikut:  karir petronas
TARIKH TUTUP:18 NOVEMBER 2015 

 JAWATAN KOSONG PETRONAS  TARIKH TUTUP 04 NOVEMBER 2015 

Senior Executive, Procurement

Kuala Lumpur

JOB DESCRIPTION

Brief Overview of The Position:
  1. The Senior Procurement Executive (Senior) report to the Procurement Manager and is responsible for the day-to-day operations of procurement process and activity for PET-ICT and on behalf of PETRONAS in accordance with PET-ICT Perform Procurement Process (Process tender, PR & PO), deal with vendors, to develop new contract / price agreement and liaise with other related stakeholders.

TANGGUNGJAWAB

Core Roles and Responsibilities:-
  • Take the lead to RFQ for Services, Invitation to Bid (ITB) and Change/Variation Order (VO).
  • Support the Procurement Manager in day-to-day procurement operations.
  • Liaising with requestor on verification of quotation and/or proposal.
  • Undertake price negotiation with service providers/vendors for competitive rates before preparations of purchase approval.
  • Issuance of Purchase Order (for PET-ICT) and/or GSCMD recommendation letter (for PETRONAS) and/or liaising with Legal Department for Letter of Engagement/Award.
  • Communication with service providers/vendors and user on the delivery information.
  • Coordinate with IT coordinators on procurement processes and the product/service requirements of users.
  • Prepare purchase requisitions (PR) and purchase orders (PO) monthly update to management.
  • Development of new contract or price management.
  • Managing and maintaining Price Agreements from initiation of material no and creation of Outline Agreement in eProcurement System.

KELAYAKAN:-

  1. Have relevant experience between 5- 7 years
  2. Have involved in managing project purchase for at least 2 years
  3. Added experience in Logistic and material management will be an advantage
  4. Have relevant experience in tender exercise, at least 3 tender above threshold value
  5. Added experience in Logistic and material management will be an advantage
  6. Degree in Business (Finance, Logistic, Banking, Transport, Marketing, etc) or other field which they may have taken business paper in their studies
  7. Certified Supply Chain Practitioner or equivalent (as and added advantage)
CARA MEMOHON SILA KUNJUNGI PAUTAN BERIKUT : http://goo.gl/jQhPej
TARIKH TUTUP : 04 NOVEMBER 2015 Untuk Maklumat kerja kosong terkini detailnya silahkan kunjungi pautan berikut ini : Career Petronas
Previous
Next Post »
Thanks for your comment